GM a prohlaseni o shode obecne - bylo: Pajecka z Lidlu.

Ales Donda ales_donda@adsoft.cz
Pátek Únor 11 16:23:27 CET 2005

Zdravim,
	je zvlastni jak jsem se od Lidlu dostali ke GM.
Dostal jste od COI nejake vyjadreni? Docela by mne to zajimalo.

Jsem byvaly zamestnanec (nakupci), takze vim jak to tam chodi. Nebudu to
rozpitvavat i kdyz uz po te dobe bych si mohl povidat co chci. Vicemene by
to bylo potvrzeni nekterych veci co se tady uz ke vztahu ke GM probrali.

Nebudu probirat vsechno co se mi nelibilo, ale mlcenlivost uz mne nevaze,
tak reknu aspon par veci k tematu.

Nevim jake cinske trafo jste kupoval, ale kdyz si vezmete jak obtizna je
cesta takoveho traficka z takove dalky, tak chtit jeste od neho prohlaseni o
shode je vice nez usmevne. :))

Pepovi zas tak nekrivdete (clovicek pres ISO - pokud tam jeste dela). Ma
bezesporu kvalitni vzdelani na gymplu.
I kdyby chtel, jakozto ze asi nechtel (mala motivace), vam pomoci tak stejne
nemuze. Ty informace nema.

Navic spousta firem si praci s vydavanim prohlaseni zjednodusuje a napise ze
dle zakony x/y splnuje prislusne technicke normy.

Ten zakon si ted z hlavy nevybavuju, ale to neni problem najit.

Stejne tak, jako ze na prohlaseni o shode by mneli byt ty normy, kterych se
to tyka uvedeny. Samozrejmne normy ze zemne dovozce. A ty normy by mneli byt
v souladu ci ve shode (chcete-li) s nasimi.
Navic pokud zarizeni proslo nekdy zkusebnou, mneli by tam byt uvedeny i
cisla testreportu a prislusnych schvalovacich dokumentu.

Test report na vyrobek z ciny jsem videl (jeden). Schvalovaci dokument
(certifikaci) jsem nevidel. No a s temi dokumenty pak vyrobky mohou jit do
sveta a zakaznik dostane ono prohlaseni o shode s temito dokumenty.

Shvalne zkontrolujte si to v porovnani napriklad s timto prohlasenim:
http://www.hp.cz/prohlasenioshode/pdf/original.88001-98.pdf

To co vydava nebo vydavalo GM (obcas od nich neco koupim, ale prohlaseni
nechci, popanych papiru mam ze nevim co s nima) nesnese srovnani.

V kazdem pripade nerikam abyste od nich nic nekupovali. Kdyz vam pak shori
dum, jiste postavi novy a lepsi :)

A nebo to pak pravnici najati GM hodi na vyse uvedeneho Pepu, protoze on je
prave tou ODPOVEDNOU osobou, ktera to ma hlidat. Pak ho treba vyrazi,
nahradi jinou loutkou a zivot pujde dal v zabehlych a spolehlivych kolejich.

S Pozdravem
  Aleš Donda - revizní technik vyhrazených elektrických zařízení