OT - podvudky v reklame (bylo Monitor LCD 14" za par KcKoupit?)

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pátek Únor 11 01:53:30 CET 2005


No nevim, spise predpokladam, ze nejste spravne informovan a po slovensku
pobihaji desitky a stovky "odborniku", kteri vam za 5-10% upravi pokladnu na
stav, ktery si urcite. To ze je neco zablombovano a nema zverejnene rozhrani
je celkem chaba ochrana. Karty satelitni televize UPS vyzadovali reverse
engeneering provadeny na urovni vicevrstveho chipu v dekodovaci karte a
nevydrzeli, pokud se na necem da videlat, vzdy existuje nekdo kdo si rad
prividela.
Koneckoncu nezavisle informace ze statu, kde RP zavedly se celkem shoduji,
nic podstatneho to neprineslo.

Nutnost volat a platit technika, ktery mi v kase neco vymaze je take bozi,
pokud prodam 50.000 kas a prumerne 2x rocne budu provadet "zasah" v cene
500kc + cestovne tak mi vychazi 50.000.000,-. Za takovy obrat by se pri
svych obchodnich schopnostech nemusela stydet ani manzelka Standy
zelernicare.


 


-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Tomáš Vymětal
Sent: Thursday, February 10, 2005 9:04 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT - podvudky v reklame (bylo Monitor LCD 14"za par
KcKoupit?)

Jak jsem psal, jsem už přes rok pryč z oboru, ale za mě to bylo tak, že
pokladna měla konektor pro připojení fiskálu, kterému se přezdívalo černá
skříňka.
Ta byla jednolitá nerozebiratelná a popis komunikačního rozhraní nebyl k
dispozici. Každý fiskál měl programově nastavené své ID, které se udávalo do
všech dokladů (papíry pokladny, záručák, papíry pro FÚ, opravy a hlavně
účty).
Vlastní pokladna je zaplombovaná !!! čili se ani k fiskálu nedá nijak dostat
(natož ho dočasně odpojit). Při zaplnění údaji po nastavenou hladinu (např.
80 %) pokladna požádá o servisní zásah (při běžném provozu to vycházelo na
cca co půl roku), kdy servisák opíše pouze sumy fiskálu, zkontroluje, zda
sedí kontrolní součty (nezávislé) s pokladnou a několik dalších údajů,
všechno papírově vyřídí, podepíše, nechá si zaplatit a fiskál smázne. Fiskál
obsahuje EEPROMku (i když možná co výrobce, to jiný přístup, bavme se
konkrétně o elcom.sk), tedy, manipulace je nemožná, protože není prakticky
jak se k údajům dostat. Není možné kasu smazat a naplnit ji daty o něco málo
vyššími než původní, protože zase nebude sedět kontrolní součet, který se
generuje z posledních čtených údajů.

Faktem je, že lidí, kteří by to chtěli nějak ochcat je spousta, nicméně
výrobci jsou tu ti, kteří se brání a brání se myslím úspěšně. Drtivá většina
nápadů v českých zákonech pochází z těch slovenských, kde je tato povinnost
tuším od 2001 jestli se nepletu ...

Omlouvám se, že jsem konrkétně nezodpověděl dotaz, ale co je uvnitř
prakticky prodejcům ani servisákům není přáno znát, je to prostě černá
skříňka na uchovávání dat sloužící ke zpětné kontrole.

Teď mě tak napadá jestli by nebylo moudřejší najít někoho z obchodu ze
slovenska, kdo má praktické zkušenosti. ;)

T.V:


>
> > (kdyžtak dotazy konkrétněji, můžu zkusit odpovědět)
>
> Kdyz jste se tak nabidl, tak toho hned vyuziji :-) Jak je to tedy
konkretne
> udelane - na jakem principu pracuje tam pamet te registracni pokladny ?
>
> Je to neco na zpusob telefonnich karet kde se zaznamy 'napaluji' a uz 
> se nedaji zmenit nebo je to neco jako klasicka EEPROMa ?
>
> Jak je ta pamet uvnitr pristroje zabezpecena proti manipulaci/zamene ?
> Je to svab naletovany na DPS nebo se to vyndava pro vycteni udaju ?
> Nebo to ma zabezpeceni dat proti pozmenovani nejakym sifrovacim
mechanismem
> - financak vygeneruje certifikat ulozeny v nejakem necitelnem 
> jednocipu ktery ukladana data podepisuje ?
>
> Jak vidite dotazu se muze sejit hodne a pokud by Vas neobtezovalo jich 
> par zodpovedet - treba by to zajimalo i ostatni...
>

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list








Další informace o konferenci Hw-list