prestal mi fungovat krystalovy oscilator - PLIIIZZ HELP !!!

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Únor 10 09:33:35 CET 2005

Treba takove PIC18F maji interni nasobicku s PLL a tak kdyz pouzijete
krystal na 4 az 10MHz, muzete jen konfiguracnimi bity zvolit, zda to ma
bezet na tom kmitoctu krystalu nebo 4x rychleji.

A tohle je pri navrhu HW fakt dost dobre vedet, aby se clovek nematlal s
necim navic a nepridaval zbytecne na cene a soucastkach, zvlaste kdyz nemusi
a jeste si neomezoval moznosti tim, ze se pak v SW treba ukaze, ze 4x nizsi
frekvence staci a treba i lepe vyhovuje a pak to lze klidne prepnout, bez
nutnostim HW uprav.

Kdybyste treba u ADSP do AD pouzil oscilator rovnou na nejvyssi frekvenci do
desky pro univerzalnejsi pouziti, mozna by Vas softwerari hnali, protoze tam
lze (pokud si to dobre pamatuji) nastavovat nasobicku kolikrate ma nasobit a
tim pouzitim nejvyssiho kmitoctu oscilatoru rovnou, orezavate moznosti volby
taktovani a jeste tak delate problemy nejprve sobe.

Bez dukladne znalosti soucastky prece nemuzete navrhovat zapojeni. Vzdyt
jste musel cist minimalne elektricke parametry, tak podivat se i na to co
muze oscilator, nebude prece takovy problem a prvni co bych udelal je to, ze
bych to nastudoval. Ja vim, projit PDF k MCU , bezne s nekolika sty
strankami, neni uplne legrace. Ovsem bez toho to alespon rychle projit, je
to jen drsny amaterismus za penize :).

--
Jiri Bezstarosti