Vzorecek na vypocet frekvence aliasingoveho signalu

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Únor 2 16:53:14 CET 2005

Zdravim,

> Neznate nekdo prosim vzorecek na vypocet aliasingove frekvence, pokud
> samplovany signal ma vyssi frekvenci nez polovicku samplovaci?
> Vim, ze to nejak vychazi z rozdilu vzorkovane a vzorkovaci frekvence a je v
> tom zahrnut nasobek, ale nejak mam po obede zatlumeny mozek a nemuzu ho
> dovymyslet.

f_zdanliva = f_prznitelka mod f_vzorkovaci

Vysledek je v rozsahu 0..f_vzorkovaci, pokud to chcete mit v
nejnizsim pasmu, posunete si rozsah f_vzorkovaci/2..f_vzorkovaci o
f_vzorkovaci doleva, cimz to dostanete do
-f_vzorkovaci/2..f_vzorkovaci/2.

At zije zaporna frekvence ;-).

Pekny den,
Marek P.