Meranie network analyzerom

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Středa Únor 2 15:55:17 CET 2005

> hmmmm, sme to robili presne tak isto :-))))
> z cias ked som ucil mam vlastne skusenosti - pred cvicenim som
> poprehadzoval nejake kable v zapojenom obvode, ale ziaci aj
> tak namerali
> presne to co skupina pred nimi :-)

> kdysi ve skole

My jsme meli na FELu nekde tusim v materialech asaka, ktery byl, jak jsem po
nekolika cvicenich zjistili povestny svoji bezednou sbirkou zmrsenin. Dodnes
si pamatuji na tu nedelni noc, kdy jsem vypracovaval svuj prvni protokol na
ten predmet. Merila se tam zavislost kapacity keramickeho kondenzatoru na
teplote od kapalneho dusiku az tusim nekam do 150°C. Nekde ve skriptech jsem
vystrachal teorii a zacal delat podle namerenych hodnot graf. Kdyz najednou
graf zacal ujizdet nekam uplne jinam, nez mel podle teorie, chvili jsem
uvazoval, co se deje, pak jsem suse vzal teoreticke vzorecky a dopocital, jak
bude muj graf vypadat.

Jake bylo me prekvapeni, kdyz me asak na cviceni sprdnul na dve doby, ze jsem
se musel zmylit, ze vzorek cislo xy, ktery jsem uvedl v protokolu ma graf,
ktery vytahl ze supliku a na kterem byla presne ta ujeta krivka, ktera mi v
noci vychazela. Protokol pekne roztrhal a musel jsem ho delat znova. To se
pak u mereni skutecne premyslelo, proc veci vychazeji, jak vychazeji, hledaly
se chyby v zapojenich a hlavne v zaverech se vymyslely a psaly duvody, proc
asi mereni vychazeji tak jak vychazeji. A sbirka byla opravdu bezedna, takze
nehrozilo od nekoho laborku opsat.

Jakub Serych