Certifikace a ASM

honza honza@fpc.cz
Středa Únor 2 13:20:33 CET 2005

Tady bych řekl, že srovnání trochu pokulhávají. Když si objednám nějaký
celek (ledničku, pračku, myčku) tak je to něco jiného, než když si objednám
program, který je pak součástí nějakého výrobku, který prodávám dál. Protože
pak chci(!!!) vědět, co dodávám, jak to opravím v případě poruchy, chci mít
zajištěnou možnost rozvoje a to vše bez svázání se s člověkem/firmou, která
mi program na zakázku dodala, která za nějakou dobu nemusí existovat, nebo
se ke svým závazkům znát. Všechno ostatní je indiánština.
Pořád se tu srovnávají věci vyráběné masově, velkými a stabilními firmami,
prodávané nadnárodně a také nadnárodně certifikované s věcmi vyráběnými
kusově nebo malosériově, malými firmami mnohdy jednomužnými. To mi trochu
zavání demagogií (bez urážky :-). Tak nějak mi to připadá, že se lidi o sw
nějak moc bojí. V dnešní době to už není to nic extra a je to záležitost na
stejné úrovni jako schema zapojení.
A slovo do pranice na závěr: Já se za svoje zdrojáky nestydím :-)))))
H.