Datovy prenos - mobily.

Michal Novak michal.novak@gmail.com
Úterý Únor 1 22:07:56 CET 2005

CS data jsou jako normalni hovor tedy i se stejnou prioritou jako
hlas. Pro CS data 9.6 kbit/s se pouziva i vrlmi podobne kodovani a
zabezpeceni jako pro hlas. Tedy zpozdeni bude mneohem mensi nez u GPRS
odhadoval bych to na cca 200 ms. Je clekm zajimave jak takove spojeni
probiha na ustredne. Pokusim se to namalovat.

Spojeni mobil <> mobil  jde nejprve do jetnoky IWU (Internetworking
Unit) kde se GSM modem (on to neni modem protoze je to digitalni)
zkonvetuje na normalni telefonni modem napr V.32 a pak zpet pres IWU
na GSM :-) je to kvuli kompatibilite.

IWU je tedy vlastne modem  na jedne strane digitalni - GSM protokol
tusim V.110 a na druhe V.32 - analogove, ale na digitalnim rozhranni.
Kdyz si to namalujete tak je to celkem sranda. Ale jinak to udelat
nejde - nevite jestli bude naproti klasicky modem nebo neco
digitalniho.... Podobne se to dela i faxy.

         Michal Novak