srovnani delphi & c++ & c#

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Úterý Únor 1 13:42:30 CET 2005

Ono je to trochu jinak.
Delphi ve velmi vhodne pro vyvoj pro Win32,
alternativne C++buldier od Borlandu.

Pokud mate programovat nejake GUI, tak zde jsou delphi vyhodou.

Jina situace je .NET, tam dnes zcela jednoznacne
dominuje VS.NET a jazyk c# (delphi pro .NET mam koupene
a presto pisi v Sharpdevelopu, pripadne WebMatrixu).

S jazyky je to take trochu zamotane, neni problem se
naucit jazyk, problem je se naucit tech >>10 000 trid,
ktere jsou nutne pro programovani.

Cena vyvojoveho nastroje neni zase tak podstatna, dulezitejsi
je, jestli ten nastroj umi resit cilovou skupinu problemu.
Dnes je cena do 30 kkc za slusny nastroj, proto je treba
se divat, co je obsahem.
Napriklad grafy v Delphi 7 jsou mnohem lepsi, nez grafy
v delphi 8. V MS VS.NET jsem je nenasel vubec.

Souhrne:
 Delphi se nehodi na WWW, C/C++ se nehodi na GUI aplikace
 (cti klikaci), C# se nehodi pro "bezne" aplikace pro Win32
 (vysoke naroky na HW).

Delphi se hodi na visualizace, DB aplikace, obrovsky prekryv
s C/C++.
C/C++ se hodi na drivery, knihovny, kdyz je treba prenositelnost
na UNIX/LINUX/ embeded.
C# se hodi pro WWW, nektera embeded zarizeni.
Tento stav plati dnes, za rok to bude zase trochu jinak.

Takze, nejdrive je treba si urcit, co chcete resit a kdy to chcete
resit.

C# bude perspektivni v budoucnu, ale dnes je jeho hlavni domenou
 web (ASP.NET).

	Slavek