Vreteno pro frezku Re: Naradi Proxxon

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Prosinec 29 07:55:03 CET 2005

Take pekny zasnezeny den,

nakonec to dopadlo tak, ze si vreteno udelam komplet sam jak to klasicke
DC se zpetnou vazbou tak potom to synchronni DC bez komutatoru.
Co se provedeni tyka tak jsem nakonec nenasel nic komercniho co by mi
vyhovovalo. Bud provedenim, nebo cenou. Ten BFW 40/E by byl slusny, ale
hmotnost 4,2kg a jeste navic uchyceni jen na jednom miste za ten krcek
(a to je tenhle jeste poradnej proti ostatnim bruskam od nich). Co se
tyka otacek - pokud nemate specialni tvrdokovove frezy tak do zeleza
stejne nemuzete jet vic nez tech 5krpm a i to je jeste docela dost.
Jelikoz musim setrit na vylozeni celeho vretena na portalu (nechci kvuli
tuhosti a namahani pojezdu mit vreteno na velkem rameni) tak potrebuji
maly prumer. Dopadlo to tak, ze bude samotne vreteno jen hridel (dole
upinaci kuzel) ulozena v domku dole ve dvou kuzelikovych loziscich,
ktere budou vymezovat axialni vuli vretena (docela dlouho jsme je
hledali, aby vydrzely dlouhodobe cca 10krpm, a nakonec nasli u SKF -
bohuzel cena 500Kc) a nahore jedno klasicke kulickove lozisko. Nahore na
hrideli bude remenice. Po obou stranach tohodle vretena budou motory -
nejprve DC a pak pribude ten synchron DC. I ten DC motor bude delanej na
miru - mam tady vyvazovane rotory z DC motoru o prumeru asi 5cm vcetne
magnetu a komutatorove desky takze staci zase udelat jen ten futral
okolo. I ja nepredpokladam vetsi otacky nez 5krpm na bezne frezovani.
Bude to reseno tak, ze tam budou dve remenice 2:1 a 1:1 prvni na
frezovani a ta druha bude jen na vrtani a nebo na obrabeni opravdu velmi
malyma frezama.

Zrovna vcera jsem navrhl prototypovou desku na ten zpetnovazebni
regulator tak predpokladam, ze s regulaci vretena zacnu experimentovat o
vikendu.

Mam uz k frezce udelanou i oddelovaci desku na LPT port, ale nejak
nestiham to dat na web - snad dnes.

Takze jsem vam moc nepomohl.

RadekCX