OT Tlumic na zbrane ?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Prosinec 19 00:48:56 CET 2005

Puvodni zprava ze dne 18.12.2005:

> Pripada mi zcestny samotny zakaz laserovych zamerovacu, nevidim,
> zadny rozumny duvod proc ho zakazovat. Pro jejich povoleni hovori
> slusny psychologicky efekt jejich pouziti, cervena tecka na hrudniku
> sklidni vice nez namirena pistole, ktera pripousti myslenky typu
> treba se netrefi (statistiky policie NY hovori jednoznacne). Laser
> zamerovac obecne zpresnuje strelbu zvlaste v dynamickych situacich a
> tim snizuje pravdepodonost , ze strelec trefi nekoho koho nechce,
> tzn. snizuje se riziko nahodnych obeti.

S tim si dovolim polemizovat. Za prve, jako zbran na ochranu potrebuji
malou a zaroven vykonnou zbran. Tedy zbran, ktera se dobre a skryte
nosi, ale zaroven pri nepresnosti zasahu vyradi utocnika z boje.
Nepotrebuji laser, protoze za prve je zamerovac veliky (i kolimatory
jsou velike na male zbrani pro ochranu). Za druhe, a to hlavne, branis
se na kratkou vzdalenost. Maximalne do 5 metru, spis jeste na kratsi
vzdalenost. Jestlize po nekom strilis na dalku, tezko to bude ochrana.
Obrana neni zabijeni a proto nepotrebujes zamerovac. Samo vytazeni
zbrane ci dokonce vystrel kamkoliv je dostatecne silny psychologicky
efekt, na svuj hrudnik se rozhodne nikdo divat nebude. Jestlize
vytahnes zbran, musis okamzite zacit strilet, v opacnem pripade se ti
muze lehce stat, ze budes az ten druhy, kdo vystreli. Jestlize jsi ve
stresu, coz jsi, bude problem se trefit bez zamerovace i se
zamerovacem, budes mit starosti sam se sebou. Nejaka tecka pro tebe
bude stejne neviditelna, notabene ve dne pri svetle.

Co bych ja uvital, a co by opravdu pomohlo, jak ty rikas snizit
pravdepodobnost nahodnych obeti, to je strelivo se zvysenym ranivym
ucinkem. Bezna strela utocnikem proleti a muze zpusobit paseku klidne
nekolik srovek metru daleko. Strela po odrazu ma temer 100% sve
energie. Strelivo se zvysenym ranivym ucinkem by v utocnikovi zustalo
a dal neletelo. Navic by predalo vsechnu energii na tomto prvnim
miste. Toto je velka chyba, ze to neni povoleno. Ale ja s tim bohuzel
nic nenadelam.

> Nicmene tato diskuze je uz hodne OT a tak ...

Ano, to je.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem