Naradi Proxxon

Rt jr@siliconbrain.biz
Neděle Prosinec 18 13:29:01 CET 2005

Tak to musim oponovat.
Proxxon pouzivam 15 let a nemohu si ho vynachvalit. Jediny problem,
ktery u brusek (vrtacek) je, ze dolni lozisko - je valive a velmi presne
- nema prilis dlouhou zivotnost, odhadem 150 hodin.
Ovsem v prodejne RF-technik je ho mozno koupit za 110 Kc jako nahradni dil.
Motory i hridelka jsou dynamicky vyvazovane, motor i lozisko v plastu
sedi dokonale a pevne. Navic je stazeno masivni ocelovou prevlecnou matici.
Provedeni co popisujete - fotky nejsou moc zretelne - mi pripomina
nejakou piratskou kopii ze supermarketu.
A cely original dnes stoji asi 1250 Kc i s dani.

Mimochodem, asi pred rokem jsem tu pomlouval mini krizovy stul (XY) od
Proxxonu. Asi pred 14 dny jsem mel v ruce jeho nove provedeni a byl jsem
prijemne prekvapen, ze rybinova linearni vedeni jsou udelana jinak,
mnohem lepe, takze se uz nevyskytuji nevitane vule. Pohyb ovsem
obstaravaji klasicke metricke srouby bez vymezeni, takze na nejake
miniaturni NC je mozno bez velke rekonstrukce pohonu zapomenout.
--
Rt