Mereni rychlosti skateboardu

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Prosinec 15 23:20:39 CET 2005

Dobrý večer všem,

Původně jsem si představoval, že upravím optiku myši tak, aby
měla zaostřeno na cca 6 cm, IO přepnu do režimu posílání pulsů, které
budu čítat s pomocí AVR a celé zařízení umístím na spodní stranu desky.
Ukázalo se, že to chodí jen asi do 3-5 m/s.

Přímému měření otáčení koleček bych se raději vyhnul (ale není zcela
zapovězeno), je okolo toho dost mechanických komplikací - otáčí se
jen kolečka, hřídel již ne, ale zas je naklápěcí. Obvod koleček cca
160 mm.

Napadá někoho z přítomných nějaké jiné řešení (třeba i dost úchylné)?

- Zařízení by se mělo vejít do rozměrů cca 80x160x20 mm.
- Musí být otřesuvzdorné nejméně do 300 G.
- Rozsah měřené rychlosti cca 0-10 m/s, při krátkodobých maximech do 30.
- Rychlost se často a dost rychle mění, ale nezáleží mi na tom, jestli výsledkem
bude okamžitá hodnota, nebo jen průměr za delší čas (max cca 10 s).
- Za jízdy lze očekávat občasné vzdálení od povrchu (max 0,5-1 m)
a případně i rotaci podle libovolné osy.
- Nejedná se o sériovou výrobu, jen domácí experiment, čili součástky mohou
být i dražší, ale výroba bez náročné mechaniky.

Děkuji, PH