ethernet switch a management

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Prosinec 14 21:48:17 CET 2005

On Wed, 14 Dec 2005 Serych@panska.cz wrote:

> K cemu je potreba management? Treba mate slozitou sit, do jejiz casti chcete
> implementovat CISCO IP telefonii. Ta potrebuje v klasicke implementaci 2
> VLANy, telefony potrebuji DHCP server a TFTP server, ze ktereho si natahuji
> firmware. Tak treba tohle se zrejme podle tech par radku popisu da
> nakonfigurovat na tech drazsich switchich.

Obavam se ze nikoliv, DHCP znamena ze switch si dokaze vzit adresu z DHCP
a TFTP znamena ze lze konfiguraci (a take firmware) upload/download-ovat
z/na tftp server.. Zas tolik bych tyhle levne manageovatelne switche
neprecenoval :-)

> Kdyz to cele rozchodite, muzete krasne sledovat trafic na tom switchi a treba
> i to, kolik z nej zabira prave ta nove nakonfigurovana IP telefonie.

Uff to je taky hodne optimisticke, detailni statistiky poskytuji spis az
boxy nekolikanasobne drazsi..

> Ale nezkoumal jsem ty swiste vic nez podle tech par radku z Vaseho odkazu, a
> je klidne mozne, ze ty nazvy vsech veci co jsou tam uvedeny to umi jen zpola,
> a pak jsou to vicemene jen reklamni kecy.

Jako obvykle - kolik switchu na sobe ma ze umi QoS, ale jakmile se o to
zacnete zajimat, zjistite ze z nej implemetuji jen malou a jednodussi cast
ktera je ale uplne k nicemu (obvykle jen priority na 2he vrstve) a ze
opravdovy QoS poskytuji boxy az tak od 50kKc vys ..