ethernet switch a management

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Středa Prosinec 14 21:33:15 CET 2005

Hrozne zalezi, na co ho potrebujete. Jestli bude soucasti rozlehle site s
mnoha VLANy a s velkym traficem a dalsimi potrebami (zabezpeceni, obslouzeni
casti site DHCP a TFTP serverem atd.), pak volte ten drazsi. Pokud
potrebujete proste slusny switch se 24 porty a nic vic, volte ten levnejsi.
K cemu je potreba management? Treba mate slozitou sit, do jejiz casti chcete
implementovat CISCO IP telefonii. Ta potrebuje v klasicke implementaci 2
VLANy, telefony potrebuji DHCP server a TFTP server, ze ktereho si natahuji
firmware. Tak treba tohle se zrejme podle tech par radku popisu da
nakonfigurovat na tech drazsich switchich.
Kdyz to cele rozchodite, muzete krasne sledovat trafic na tom switchi a treba
i to, kolik z nej zabira prave ta nove nakonfigurovana IP telefonie.
Ale nezkoumal jsem ty swiste vic nez podle tech par radku z Vaseho odkazu, a
je klidne mozne, ze ty nazvy vsech veci co jsou tam uvedeny to umi jen zpola,
a pak jsou to vicemene jen reklamni kecy.

Jakub Serych

=--SITE_KOMUNIKACE&dept=--LAN_PREPINACE&supplier=ALLIED%20TELESYN&sort=list_p
rice&order=a

http://www.autocont.cz/zbozi_product_card.aspx?sku=50254132&id=--SITE_KOMUNIK
ACE&dept=--LAN_PREPINACE&supplier=ALLIED%20TELESYN&sort=list_price&order=a

Oba jsou 24-portove, ale jeden stoji 2x vic nez druhy. Potrebuju si ujasnit,
na jake aplikace by se hodil vic ten drazsi a na jake aplikace by stacil ten
levnejsi. Nevim, jestli jde opravdu jen o to, ze ten levnejsi ma nejakou
moznost managementu jen pres RS232 a ten druhy i pres ethernet, nebo je v tom
i neco vic.

Predem diky za odpovedi.

P.K.