Zdrojaky v casopise

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Prosinec 7 23:04:46 CET 2005

No ja kdyz jsem si pred lety chtel delat citac a mel jsem svoji predstavu co
by mel umet, prochazel jsem casopisy a internet a taky mi tak nejak vadilo
ze jsem nikde nenasel program na ztazeni, jen koupit nahrany procesor.  A
kdyz, tak se mi konstrukce nelibila - maly pocet mist, LCD displej s
malinkymi cisly (kdyz uz displej, tak LED aby byl velky a poradne svitil),
nepratelsky procesor PIC kde se v programu nemuzu hrabat (brrr). Nakonec
jsem prekonal lenost a napsal jsem si to sam. Program se mi nejak rozrost,
je tam prumerovani ze 4 mereni a synchronizace casove zakladny na DCF.
Poslal jsem to do PE a protoze jsem moc nechtel zverejnovat cast
synchronizace na DCF (podobne veci vyrabim komercne), udelal jsem kompromis.
Free verze bez synchronizace (je tam jen zobrazeni rozdilu proti DCF) a
placena verze se synchronizaci. Kolik lidi pouziva citac s presnosti
krystalu a nevadi jim to.  Na tu free verzi je k dispozici hex kod a kdo
chce lepsi presnost, at si to zaplati.
Kdyz kontroluju kmitocet krystalu v DCF prijimacich, nedovedu si predstavit
ze bych to meril citacem ktery by o 5-10 ppm coural. A taky se tesim, ze
snad budu mit i DDS synchronizovanou na DCF :-)

Andel

----- Original Message -----
From: "Pavel_t" <pavel_t@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, December 07, 2005 9:46 PM
Subject: Re: Zdrojaky v casopise

> Ruku na srdce, kdo si postavil neco podle nejakeho clanku presne tak jak
> bylo publikovano???

Tak jsem si dal ruku na srdce a zde je vysledek :-)
Nepocitam-li sve destke zacatky v 80tych letech kdy jsem s otcem bastlil
podle konstrukci z AR tak jsem si doslova podle navodu nekdy v roce 1995
postavil citac (2x, 1ks byl pro kamarada) na ktery jsem si tehdy od
autora nechal poslat kompletni desky, ktere u kostrukce nabizel a on mi
navic poslal na diskete i novejsi verzi fw v hexu (puvodni hex byl
vytisten v AR). Jedine jsem si udalal zdroj a krabici. Dodnes funguje a
cas od casu jej pouzivam. Dalsi uz pro me byly clanky pouze inspiraci
ruzne urovne.

Pavel

P.S. vlastne jsem v tom citaci nejak zmenil barvy segmentovek :-)