Zdrojaky v casopise

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Středa Prosinec 7 21:34:43 CET 2005

> Myslim si, ze kdyz uz nekdo publikuje (napr. Flajzar a spol.), mel by
> snad take pustit nejaky kod a ne si pak posilat procesory. No co si o
> tom myslite vy?

Ja si myslim, ze to jestli bude kod zverejnen nebo prodavan je veci
redakce co pripusti, autorova svedomi a ctenarovi ochoty si casopis kupovat.

Ja osobne si myslim, ze konstukce v casopise by mely slouzit od pouhe
inspirace az po stavebni navod "step by step" podle toho jak kteremu
ctenari budou vyhovovat. Proto by mela byt konstrukce radne popsana,
popsany urcite principy funkce pokud jsou netypicke (i typicke pro
zacatecniky), uvedeny vsechny soucastky a v pripade exotickych by mel
byt uveden dodavatel ktery je doda i v 1 ks (pripadne by autor mel toto
vzit na sebe) a pokud je soucasti i program (MCU i PC) mel by byt
verejny pokud mozno vcetne zdrojoveho kodu. Sam se timto snazim ridit ale...

Uz jsem par (doslova) clanku napsal a dalsi je v redakci a kdyz si to
spoctu tak vydelek je sice prijemny ale nic moc. Kdybych misto hodin
stravenych nad psanim clanku vydelaval v praci (pro hnidopichy: berme
normalni mzdu ne prescas) tak bych si vydelal vice. Situaci muze
vylepsit umisteni v konkurzu. Proste jsem se rozhodl takto neuvazovat.
Zarizeni si stejne stavim pro svoji potrebu tak se o nej muzu podelit.
Popisu konstrukci podle sveho svedomi a nekomu se bude hodit jako
inspirace, nekomu jako navod a nekdo to ani nebude cist. Rozhodl jsem se
taky, ze pokud bude v konstrukci MCU tak zverejnim i zdrojovy text,
pokud nekdo bude chtit MCU naprogramovan budu se snazit mu vyhovet.
Nekdo muze byt jeste vstricnejsi coz je pripad autoru DDS nejen s
urcitou dotaci vyroby desek.

Jak uz jsem na zacatku napsal je to na redakci, autorech a ctenarich
jaky model bude fungovat, Amaro neni statni organizace takze princip
trhu tu zrejme funguje (i sponzori odejdou nebude-li to nikdo cist).
Jedine co povazuji za drzost je uverejnit "reklamu na stavebnici" a
prihlasit ji do konkurzu, toto by redakce nemela pripustit.

Pavel