Zdrojaky v casopise

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Středa Prosinec 7 13:53:39 CET 2005

>A narazil jste na neco slusneho mimo uzemi pidistatecku zvaneho Cesko ????
>I ty opravdu slusne casopisy temer ze 3/4 obsahuji reklamu a PR
>Opravdu slusne konstrukce se vyskytuji snad jen v pravidelnych Design
>Contest-ech CC

Narazil jsem na Electronic World a Wireless World. Mame je tady v
knihovne. Zalezi na tom co si clovek predstavuje pod
takovym casopisem. Ja si predstavuji trochu od vseho (tj. rekneme jednu
velkou konstrukci na cislo, pak nejake male konstrukce) a
navic samozrejme teorii. Podle me je skoda, je v PE (doufam ze
nekrivdim, naposledy jsem ji cetl je to 2 roky) nechodi napr. serialy
o analogovych vypoctech: sum, tranzistorovy zesilovac apod. dneska kdyz
nekdo potrebuje zesilovac, sahne po integrovanem obvodu.
pravdepodobne vetsinu lidi nezajima jak se to spocita a asi to neni ani
komercne in. V uvedenem Electronic
Worldu chodi pravidelne vyukove serialy na ruzna temata od analogu az po
digitalni hrebenove filtry v fpga (jsem videl posledne). samozrejme ze
ten casopis
je drazsi nez PE. (nevim zrovna kolik, ale levny nebude). ale jak jsem
rekl, samozrejme si nestezuji, jen jsem uvedl proc jej nekupuji. nemam
nic proti tomu
kdyz jsou casopisy drahe a je v nich reklama, kdyz tomu odpovida obsah
(tim nechci rici ze PE je draha. naopak - koupil bych ji kdyby byla
drazsi, akceptoval bych pravdepodobne
i vice reklam - ovsem ocekaval bych kvalitu). Je to stejne jako s
ikarii. odebiram ji uz asi 3 roky a muzu rici, ze uroven jde rapidne
dolu. nejdriv bylo cislo jenom cernobile na osuntelem
papire, nicmene byly tam velmi kvalitni povidky. a kdyz se podivate dnes
- v ramci prodejnosti udelali cislo barevne, se spoustou vlozenych
barevnych blbosti, a kvalita a pocet povidek
sly ke dnu. minuly tyden mi prisla faktura z mediaservisu, rozmyslel
jsem jestli mam predplatne prodlouzit jeste na tento rok. rekl jsem si
ze to zkusim, ale jestli se to nezlepsi, pristi rok koncim.
--
kdyz se na to podivam z hlediska vydavatele - nakonec je na takovych
'zlepsenich' tratny on, protoze zakaznici o casopis ztrati zajem.

db.