mikrovoltmetry

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Prosinec 6 11:18:31 CET 2005

Daniel Valuch wrote:
> Len by ma zaujimalo - vzhladom na to ze sa tejto oblasti vobec nevenujem
> - ci sa pouzivaju uz aj ine principy na meranie velmi malych
> jednosmernych napati. Suciastkova zakladna predsa len trochu pokrocila a
> uz nejaky cas su k dispozicii velmi kvalitne pristrojove operacne
> zosilnovace s offsetom v zlomku mikrovoltov.
> Predsa len tento princip s modulatorom mi pripada uz znacne zastaraly a
> vsimol som si ze v nasom skolstve sa ucia veci tak 40 rokov stare. Nic
> proti, ale ked sa veci vzdycky robia ako vzdycky tak sa moc dopredu
> neposunieme :-)
> [...]

No na otazku Ti neodpoviem, ale poznamenam, ze vo vacsine pripadov kde
je potreba merat take male napatia je priamo z principu mozne meranie
spravit tak, aby to napatie bolo striedave a dalo sa merat synchronnym
detektorom (lock-in). Mnohokrat sa jedna vlastne o diferencialne meranie
a niekedy je dokonca zaujimava aj faza takehoto signalu.
... spomenul som si na diplomovku, uz som to tu spominal, uzitocny
signal bol v desiatkach nanovoltov...

wek