Otacky asynchronniho motoru

Danhard danhard@volny.cz
Sobota Srpen 20 11:37:02 CEST 2005

Nepisete co chcete regulovat, resp. v jakem rozsahu se maji pohybovat
otacky.
Jaky je to motor - s pomocnou fazi, nebo se zavitem nakratko ?
Vynechavani pulperiod je pouzitelne kdyz chcete liche subharmonicke, tj. 1/3
otacky a nizsi.
Urcite to bude chtit poexperimentovat, a pri nizkych otackach bude tocivy
moment jen zlomkem plneho.
Co to ma pohanet - jaky je charakter mech. zateze ?

Danhard
--------------
V podstate ja si predstavoval, ze to co jsem nakreslil je prubeh proudu.
Procesor by generoval co potrebuji a triak by se vzdy v spravny okamzik
otevrel a vypnul pruchodem proudu nulou. Potrebuji totiz co nejlacinejsi
regulaci cca 100 W motoru (cena regulace je dulezita bude to mnoho vyrobku)
ale soucasne aby to prilis nemelo tendenci rusit (tedy nevznikalo prilis moc
vyssich harmonickych), nejlepe aby se nebylo treba odrusenim zabyvat. Proto
se mi nechce do jednoduche regulace rizenim uhlu otevreni a vyuzitim skluzu.
Navic v mensich otackach to bude desna mekota. Idealni je regulace tak az na
1/5 vykonu. Zatez je stala a vse je ve zpetnovazebni smycce s velikou
setrvacnosti, takze presnost ani kratkodoba stabilita neni dulezita.
Jde mi o to, zda vypoustenim period (pulperiod) je realne motor s konstantni
zatezi regulovat, nebo zda to je uplna pitomost. A pokud by to mohlo jit a
pripada Vam, ze je lepsi vypoustet pulperiody, jak by mel prubeh vypadat?

Dik

Martin Zaruba