Otacky asynchronniho motoru

Martin Zaruba swz@volny.cz
Sobota Srpen 20 09:57:36 CEST 2005

V podstate ja si predstavoval, ze to co jsem nakreslil je prubeh proudu.
Procesor by generoval co potrebuji a triak by se vzdy v spravny okamzik
otevrel a vypnul pruchodem proudu nulou. Potrebuji totiz co nejlacinejsi
regulaci cca 100 W motoru (cena regulace je dulezita bude to mnoho vyrobku)
ale soucasne aby to prilis nemelo tendenci rusit (tedy nevznikalo prilis moc
vyssich harmonickych), nejlepe aby se nebylo treba odrusenim zabyvat. Proto
se mi nechce do jednoduche regulace rizenim uhlu otevreni a vyuzitim skluzu.
Navic v mensich otackach to bude desna mekota. Idealni je regulace tak az na
1/5 vykonu. Zatez je stala a vse je ve zpetnovazebni smycce s velikou
setrvacnosti, takze presnost ani kratkodoba stabilita neni dulezita.
Jde mi o to, zda vypoustenim period (pulperiod) je realne motor s konstantni
zatezi regulovat, nebo zda to je uplna pitomost. A pokud by to mohlo jit a
pripada Vam, ze je lepsi vypoustet pulperiody, jak by mel prubeh vypadat?

Dik

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Danhard" <danhard@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, August 20, 2005 9:16 AM
Subject: Re: Otacky asynchronniho motoru

Tohle bude chtit vyzkouset, protoze predevsim nebudete mit takovy prubeh
napajeciho napeti (nebo tam budete tu nulu necim drzet ?) natoz proudu, na
kterem tocivy moment zavisi vice, protoze napetim budite vicemene komlexni
zatez. Pokud je tam pomocna faze "naladena" kondem, tak se muze stat, ze
naprazdno se roztoci do zakladnich otacek (bude ale mekci, diky vynechane
periode), pri zatizeni spadne na otacky takto vygenerovane subharmonicke.
Je jeste moznost negenerovat cele periody, ale jen pulvlny. Tam bude
potlaceni zakladni frekvence vetsi, a asi dosahnete i lepsiho nabuzeni pri
nizkych frekvencich.

Danhard
>Jake otacky bude mit asynchronni motor napajeny napetim o uvedenem prubehu?
>1) Odpovidajici frekvenci kazde sinusovky, pouze bude mekky,
>2) Odpovidajici celkovemu poctu period za vterinu, tedy pokud je prodleva
>stejna jako delka periody, budou otacky polovicni.

Zkuste FFT toho prubehu, ktera frekvence bude dominantni. Mozna bude jeste
dalsi moznost:
3) Ani se nehne.

J. Hanzal