C to ASM

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Sobota Srpen 13 21:39:26 CEST 2005

> - bavit se minim jen a pouze o MCU
>
> Mozna Vas opravdu potesim, ale existuji i celkem skusne
> kompilatory Paskalu pro Z80, x51, AVR a dalsi pidiMCU. A
> kupodivu existuji dele nez nejake Delphi :-)))) Prvni

Linky by nebyly ?
Par jsem jich videl, ale nic moc.

> TurboPackal jsem honil jeste pod CP/M na Robotronech a Sharpech

Nic si z toho nedelejte, ja ho honil na Didaktiku GAMA (po tom, zo jsem
opravil pretizenou adresni sbernici, a prestal se mi resetovat po stisku SPACE).
Tusim, ze se to jmenovalo Hisoft Pascal, ale nerucim za to.

> Temer to same plati o Basicu. A zdaleka neni pavdou, ze se
> vzdy jedna jen a pouze o interpret. Svete div se, kompilator
> Basicu byl jiz na staricke PDP11 - jejiz ekvivalent se dnes
> necha nacpat do jednoho Spartana :-))))))))

No, ja si sveho casu (15 let zpet) kopil originalni kompilatory basicu.
Jenze to uz pak prestal byt basic tim cim byl, tedy basicem.

> ad string:
> nedelal jsem zadny vyskum, ale existuje rada pro i proti
> pro obe implementace - ted jen kterou zaslapat a kterou
> pozdvihnout na piedestat :-)))))

No comment.

Zle zpet k MCU, par jsem jich taky naprogramoval (x51, DSP56002, DSP56303, ?)
a nejvice casu nezabere uceni se toho ci onoho jazyka (pouzival jsem vyhradne C
a ASM),
ale nauceni se toho, co clovek nesmi pouzit.
Napriklad motorola C pri konverzi s 48bit int na 24 bit int provedla krasnou
fintu
v podobe toho, ze si predala tu horni cast, misto dolni.
Tato chyba se navic objevovala pouze u nekterych verzi prekladace.
Osobne povazuji zvladnuti "chyb" za to, co cloveka dela v dane problematice
znaleho, protoze to zasadnim zpusobem rozhoduje o tom, kolik casu zabere
vyvoj (pokud vubec bude ukoncen).

Osobne si myslim, ze znalost C je nutnosti, proste C je de facto standart pro
vyjadrovani
algoritmu a s tim se musime smirit.

A take si myslim, ze kvalita kompilatoru neni az tak zavisla od jazyka (C a
Paskal jsem temer
to same, pokud chcete opravdu ulet, zkuste prolog), ale od toho, jak kdo umi ze
zakladnich
primitiv generovat kod a rychlost je jedna z mnoha, ale mnohdy ne prvorada
vlastnost.
Osobne povazuji za dulezitejsi spolehlivost, protoze zrychlit nekolik radku kodu
umim,
ale kontrolovat vypis ROM, na to jsem jiz trochu strarej :(.

	Slavek