[OT]: Pro vlastni potrebu

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Srpen 5 13:46:22 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 5.8.2005:

> Troufam si rici, ze nemate pravdu.

Ja jsem rikal, ze nejsem odbornik na autorske pravo, nicmene svuj
nazor jsem vyjadril. Skutecnost muze byt jina.

Hlavne jsem chtel rici, ze kdokoliv cokoliv namaluje, jakekoliv
schema, tak to samosebou neznamena, ze se jedna o nejake dilo ve
smyslu autorskeho zakona. Zjednodusene receno - kdyz z katalogu
vyrobce a milionu webovych stranek okopiruji zapojeni stabilizatoru
7805 se 4 kondiky, nevznikne zadny "jedinecny vysledek tvurci cinnosti
autora". A to ani kdyz na to napojim procesor. On tam na to ten
procesor nejde napojit nejak moc jinak a jaksi uz to bylo vymysleno a
popsano v katalogu vyrobce.

Ta maluvka jako takova, to muze byt sice dilo umelecke, jenze si tedy
nechci pripustit, ze by nejake usporadani knihoven z Eagle spolu s
carami mohlo byt povazovano za nejake umelecke dilo. Mozna snad kdybys
tam neco pricmarnul airbrushem? :-)

Kdyz pominu dilo literarni, pak zbyva dilo vedecke. Moje predstava o
vedeckem dile je trochu jina nez treba jednoduche schema takoveho
termostatu. Pod terminem vedecke dilo si predstavuji treba nejaky
vypocet, teorii, elaborat o zkoumani neceho, vyzkum...

Nerad bych se tu poustel do nejake flame, proste zaskoc za nejakym
znalcem autorskeho prava a zeptej se ho. Treba budeme prekvapeni
vsichni.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem