RE: Platové ohodnocení v oboru (z trochu jineho pohledu)

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Čtvrtek Srpen 4 23:32:34 CEST 2005

> Momentalne sem studujici majitel zivnostaku takze spise nez
> na mesicni plat bych se rad zeptal na cosi jako hodinovou
> taxu (kterou si mam rict napr. za programovani), pripadne zda
> vubec maji zabehnute firmy pozitivni zkusenosti s najimanim
> "studujicich externich spolupracovniku" a jake se jim vyplati
> davat podminky (treba penize po castech v prubehu
> vyvoje/zaloha predem, zbytek po usp. Odevzdani/vse po
> uspesnem predani atp.)??? Ma vubec smysl pracovat timto

Kdo jsem si muzes zjistit celkem rychle zde:
www.elektlabs.cz

Penize zivnostnikovi dopredu za sluzbu bych nedal, moje zkusenost
je takova, ze jak ma zaplaceno, ztraci motivaci cokoliv
delat (vdyt uz ma vydelano).
Vetsinou vyplacime po predani dila, vyjimecne prubezne.
V pripade zivnostnika vubec neaceptuji hodinovou sazbu, ale
pouze penize za praci.
Ono pokud zivnostnik dela pro dalsiho dodavatele (treba nas), tak
musi automaticky pocitat s horsima podminka (tj. malo si vydela),
nez kdyz si sam sezene koncoveho zakaznika.
Ono totiz je kolem toho prace a naklady a riziko a hlavne napad.
Pokud se ptas na penize, tak jsem ochotny dat zivnostnikovi
(prace na dohodu) cca 200-300 Kc/hod, ale v pripade, ze bude mit
stejnou produktivitu prace jako ja. Me proste nezajima,
ze zrovna neumi cokoliv a trvalo mu tyden, nez se to naucil.
Invetovat do lidi ma smysl pouze techdy, pokud ti ti lide
zustanou a ne v pridade, kdy kazdy tyden dela pro nekoho jineho.

> Aby bylo dle ceho soudit trochu shrnu svoje zkusenosti:
> HW - 2 vrstve DPS(na vic vrstev mi zatim nikdo nechtel dat
> :-), AVR, MSP430, ARM7TDMI, ARM920T, XC9500XL, SPARTAN-3,
> Ethernet SW - hradlovy pole v VHDL/Schema (Xilinx ISE),
> mikrokontrolery v GCC (v C), PC taky v GCC (jen konzolovy app
> ale aspon sitovy a multithreadovy na Linux nebo Cygwin),
> kernelovy moduly do linuxu, linux na ARM920T AJ - velmi
> dobre, NJ - nic moc :-), bydlim v Praze. Co se tyce analogove
> techniky tak to neni zadny zazrak, ale neco s operakem prip.

Moje predstava o tobe je z tohoto temer nulova.
Pises, ze analogova technika zadny zazrak, ale zaroven ses kovanej
v navrhu DSP, jenze navrh DSP je analogova technika
(alepon v pridade CPU s FSB>20MHz) (delky, kapacity,
zemni smycky, induknosti, ....).
Kouzlo navrhu DPS neni v poctu vrstev, ale aby deska nebyla moc velika,
aby tam bylo minimum propojek, aby to taky fungovalo.

	Slavek