Presnosti (napr. u odporu)

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Srpen 2 08:01:50 CEST 2005

Dne pondělí, 1. srpna 2005 22:09 danhard@volny.cz napsal(a):
> A ja jsem si naivne myslel, ze odpry vyrabi nejaka masina, ktera do
> nich brousi drazku, nebo pali laserem zarez a podle toho jak je
> nastavena, tak z ni padaji odpory v patricne toleranci ? A vono je
> to jinak, to se vyrobi velka hromada odporu ve tvaru gaussovy
> krivky, a ta se potom prebere :o)))

No pokud můžu mluvit ze zkušenosti s recyklovanými součástkami ze zdrojů od
PC, tak většinou (opravdu minimálně z poloviny případů) mi měřák na odporech
ukáže jejich přesnou hodnotu (tj. třeba 1500 ohm) ikdyž mají 5% toleranci
(zlatý proužek). Vůbec se to nedá říct o odporech z ˇxeftu, ty naopak lítají
všude, jen ne blízko jmenovité hodnoty.

Asi je to o tom, že zatímco u nás je třídění levné a výroba drahá (ty odpory z
ˇxeftu se dělají v CZ), tak všude jinde je jejich výroba natolik levná, že se
nevyplatí třídit?

--

                        Jaroslav Lukesh