OT: Ptakopysk (pravopis + test)

Honza jan.kuba@seznam.cz
Sobota Duben 30 21:35:12 CEST 2005

Ale to ja beru, jsou tu nejaka pravidla, mela bi se dodrzovat. Ja jsem
jen chtel rici, ze vsechni ti pravopisne klicki a figle je mozne
zredukovat a mladim do hlavi soukat misto vijmenovanych slov, shodi
podmetu s prisudkem a pravidel uzivani velkeho pismena  treba vic
literaturi, nebo matiki.
Nikdo nebroji proti momentalnimu stavu ceskeho pravopisu a psani I/Y.
Jen  poukazuji na skutecnost, ze bi se dal jazyk pouzivat jednoduseji ac
to vetsine pripada jako nesmisl.
----------------------------------
( ano vypada to strasne, ale to jen proto, ze nas to tak nekdo
naucil.... vlastne nekdo si to takhle  vymysel  a my se to podle toho ucime)
A trochu sobecky nazor " ja jsem se tim musel prokousat, tak at i
ostatni" tu uz zaznel!

Na druhe strane:
Mozna, ze clovek , kterymu zrovna ulitlo jedno I/Y v jednom slove / nebo
i vicekrat ve vete/ ma mozna problemy s pravopisem, ale muze to byt
odbornik v historii.
Proto  nechapu jak nekdo muze prave podle pravopisu soudit cloveka.

Kdyz  uz se tu keca misto techniky  o pravopisu, zkuste si doplnit tento
maly clanek - na konci je vyhodnoceni.

http://web.quick.cz/solemon/CJ/cesky_jazyk.htm

 Pak snad mozna nekteri pripustite, ze pravopis ceskeho jazyka je
opravdu zakerny. Alespon ja s nim stale zapasim.  A schvalne sem dejte
vysledky .

Ja : 5 chyb ! Jenom doplnuju , ze se jedna o latku 6 a 7 tridy a jedna
se pouze o velka pismena a psani S a Z.
Je sice pravda, ze pro vyplneni testu je napriklad dobre vedet  kdo to
byl dobry vojak Svejk :-), takze pravopis mozna trochu muze souviset s
celkovym vzdelanim toho ktereho cloveka.  Ja osobne bych si ale opravdu
nedovolil dle jedne hrubky nekoho soudit.
Honza