zase LCD z notasu

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Neděle Duben 17 09:07:27 CEST 2005

A co pouzit k ty 51 CPLD s pameti (treba SDRAM)? To by mohlo zvladnout...
Pokud dobre pocitam, tak pro udrzeni obsahu je potreba pres 2MB.
(Uznavam, trosku narocny projekt :-) )

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Jiri Drozd
Sent: Saturday, April 16, 2005 5:35 PM
To: HW-news
Subject: Re: zase LCD z notasu

   Tak ten pinout uz mam... Vypada to asi tak ze LCD ma (mimo jine) tyto
piny:

8xR, 8xG, 8xB vstupy
SHFCLK - Shift Clock. Pixel clock for flat panel data.
FLM - First Line Marker. Flat Panel equivalent of VSYNC.
LP - Latch Pulse. Flat Panel equivalent of HSYNC.

Predpokladam ze komunikace s nim bude probihat asi takhle
1) impuls na FLM - tim se nastavim na prvni pixel prvniho radku displaye
2) privedou se data na RGB vstupy a impulsem na SHFCLK se "zapise"
pixel, tohle se bude opakovat 800x (ma rozliseni 800x600)
3) impuls na LP nastavi dalsi radek na lcd
body 2,3 se budou opakovat 600x, tim se naplni vsech 600radku, pak se
pude zas od bodu 1.

Na prvni pohled jednoduche, ale potrebny datovy tok do displaye pri
obnovovaci frekvenci 60Hz (pochopil sem z datasheetu obvodu co ho ridil
v tom notebooku ze chodi na 60Hz) je 800x600x3x60=86400000B/s - tedy
pres 82MB/s a to bude asi orisek (chtel sem to puvodne zkusit ridit
atmelackou '51 ale je jasne ze tohle nestihne ani omylem). Predpokladam
totiz ze ty data musi do toho displaye tect neustale (ze nebude mit
integrovanou videopamet) a ze kdyz pujdu (hodne) pod tech 60Hz tak to
bude na tom displayi videt. Nebo to tak neni?

Dal - premyslel sem jak tohle pripojit k obyc VGA vystupu z PC. Nastavit
tam 800x600@60Hz neni problem, ale potrebujeme ten analogovy signal
prevest na digitalni. Nabizi se pouzit 3 rychle AD prevodniky s
paralelnim vystupem. Ovlsem co s FLM, LP a SHFCLK? Predpokladam, ze FLM
a LP by nemel byt problem pripojit (skoro) primo na HSYNC a VSYNC (vim
ze polarita H/V SYNC nejak souvisi s rozlisenim, ale dat tam pripadne
invertor neni problem). Horsi uz je to s SHFCLK, je potreba vygenerovat
800x vyssi frekvenci nez ma HSYNC, tedy 600x60x800=28.8MHz,
synchronizovanou s HSYNC. Napada me pouzit PLL... Hledal sem jestli na
tohle nekdo nevyrabi primo nejaky chip. Nasel sem TDA8754, ale to
pouzdro - LBGA208 nebo LQFP144 - co myslite, ktere se mi podari zapajet
v ruce - asi zadne :o( Pritom nepotrebuju dva vystupy na LCD a dva
analogove vstupy... Nevite o nejakem podobnem podobnem prevodniku ale v
"pouzitelnesnim" pouzdre a hlavne sehnatelnem u nas v mnozstvi 1ks? Nebo
nevali se nekomu doma vrak nejkeho LCD - treba s rozbitym displayem?

JDrozd