OT: ruka trhu ...Seriak (nejlip 100% 16550 slucitelny) na PCMCIA

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pátek Duben 15 16:21:42 CEST 2005

> Mne jo. Jdete tim proti proudu globalizace (chcete neco, co uz prece
> "neni in", mame nove, lepsi....) a zastupujete tak mensinu (neboli moc
> jedincu to zrejme nechce, nechce to "kazdy"), tak holt musite zaplatit.
>
> Krome toho veci pro notebooky byly a jsou vzdycky drahe.

IMHO je to trosku jinak:

proc jsou CD-ROMky tak levne? Protoze se jich hodne vyrabi (vyrabelo) a taky proto, ze je vytlacuji DVD-ROMky. Obdobne s CD-RW a DVD+-RW mechanikami.

Proc je PCMCIA karta se seriovymi porty tak draha? Protoze ji skoro nikdo nepouziva - vetsina ma notebook s RS232 integrovanym, dalsi cast lidi sice nema RS232, ale nepotrebuje ho a ti ostatni se vetsinou spokoji s USB2RS232 prevodnikem.

Takhle nejak funguje trh, vzdycky je levne to, co se hodne pouziva a jeste levnejsi to je, kdyz to _zacina_ mizet z trhu, cili to nahrazuje jina (nekdy lepsi) technologie. Proto jsou tak levne videokazety, pricemz ve srovnani s CDckem by mely byt drazsi na vyrobu (kazeta je pomerne mechanicky slozita, zatimco CDcko je proste jen placka).

VHS-C kamery uz prakticky sezenete jen od JVC a stoji 6000, nahrazuji je miniDV (stoji asi dvojnasobek?), sranda je, ze vetsina lidi pak stejne tu miniDV kazetu prehraje na VHSku ;)

Ted je velka moda WiFi, takze sezenete PCMCIA wifi sitovku za celkem levno, zatmco PCMCIA RS232 za celkem draho, prestoze naklady na vyrobu by mohly byt srovnatelne nebo spis mensi v pripade RS232... (rozdil je samozrejme v tom, v jak velkych seriich se co vyrabi).

Je to proste o tom, jak moc exoticky produkt shanite.

P.K.