náhrada MC3362

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Středa Duben 13 12:51:18 CEST 2005

Jirka wrote:

> No jo, no.... Motorola (ONsemi nebo jak uz se to zase jmenuje jinak) se
> vcelku uspesne vybodla na vsechny tyto prijimacove obvody. Nechapu proc,
> ale holt to tak je.

Mene nez 400MHz je DC, to dnes nikoho nezajima. Vazne, premyslel jsem
nad tim, v jakem komercne zajimavem soucasnem zarizeni se pouziva NBFM
prijimac na techto kmitoctech. Co skoncily bezsnurove telefony na
46/49MHz, tak me nic nenapada.
Kontrolni otazka: Jako priklad zapojeni MC3362 bylo v DS co? :-)

> Docela by me ale zajimalo, z ceho vyrabeji nejruznejsi producenti malych
> CB apod., kde se tyhle obvody celkem casto vyskytuji....

V CB se AFAIK vyskytovaly spis 3357, 3359 a 3361. Posledne jmenovany
opajcoval NatSemi jako LM3361 (discontinued) a mozna jeste nekdo.
Podobne jsou TA31136 (Toshiba) a TK83361 (Toko), ktere se snad jeste
vyrabi, ale kam u nas na ne?
Jinak MC3361 a MC3362 se jeste trochu sehnat daji.
MC13135DW meli (mozna jeste maji) v GESu, mam doma dva. Asi je ale
nepouziju, takze kdyby nekdo chtel... Prijde mi, ze tyto obvody se
prestaly vyrabet driv, nez vesly do obecneho povedomi, takze je povazuju
za jeste neperspektivnejsi nez MC3362, se kterymi je aspon na svete
spousta konstrukci.
Neni spatne mrknout na ezonemag.com do diskuse o DIY electronics do
nejakeho vlakna o bastleni RC prijimacu. Dostupnost soucastek je tam
hlavni tema.
Ukonceni vyroby bylo asi fakt zpusobeno nezajmem o tyto obvody, stejne
bych za to ale Motorole/ONsemi/Freescale/cojavimkterymuodrodilcijeste s
chuti neco osklivyho provedl, kdyby to slo.

BTW pri patrani po techto obvodech neni marne soucasne resit otazku
dostupnosti vhodnych 455kHz filtru _v_kusovce_. Taky kapitola sama pro
sebe...

  TomM