OT:Re: Cinitel kraceni

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Duben 13 08:05:41 CEST 2005

Šmankote Honzo,

Jsi trochu mimo. Samozřejmě, že to všechno stojí spoustu peněz. Ale bez
práce, která je do toho vložena by jakékoliv peníze byly k ničemu. Myslíš,
že se ty stožáry postavily samy ? Že se ty antény na nich objevily taky samy
od sebe ? A ty součástky na desky naskákaly samy od sebe. Umíš si představit
jaké obrovské množství práce v tom je ? Zjevně ne.
Vzpomínat na krásné časy, kdy nic nefungovalo a vaklovalo ? Inu nevím, kde
jsi vyrůstal. Já ty časy pamatuji taky. Ale u nás když něco nefungovalo byla
to ostuda pro toho, kdo závadu způsobil. A je úplně jedno zda v zařízení
svítily lampy nebo tam jsou IO.
Ta zařízení tenkrát byla taky velmi drahá. Vzpomeňte si jaké platy jsme
tenkrát brali. Když si vzpomenu na MAA661 za 90, KC508 za 50, MH7400 za 300,
BFR90 za 500(z inzerátu)... a mohl bych pokračovat.
Takže amatéři se dnes spíš dělí na ty, co jsou ochotni do toho potřebné
prostředky a neuvěřitelné množství práce vložit a na ty, co pořád fňukají a
vzpomínají na zlaté časy. Já taky na mnoho věcí, které bych chtěl nemám. Ale
nefňukám - je moje vina, že si na ně nevydělám.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: Jan Kuba [mailto:jan.kuba@seznam.cz]
Sent: Tuesday, April 12, 2005 9:36 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT:Re: Cinitel kraceni

Verim, ze kolem 1,2 GHz a vejs  je to i spousta nekonecne  prace, jen
jsem chtel rict, ze je potreba i dost casu. A cas jsou penize.
A bez penez to proste nejde. A to pak poznate bez vyhrady hama v akci,
kterej na to ma. O tom to dnes hlavne  je.
Samozdrejme  dotycnej nesmi bejt linej.
Verim tomu, ze jste si vse postavil sam  a urcite to chodi OK. A co
matros, to jste kupoval ne? Desky nechal delat. Levnej kuprak za par
kacek to zrovna nebyl co?
A naky to soustruzenicko,  PA na vsechny ty pasma - jen tranzistory (
hybridy) pokud jste je stavel cele -  nejsou zrovna nejlevnejsi.
Me stal jenom tranzistorovy PA 50W na 23cm celkem 5Kkc a to jsem mel
spoustu veci  k dispozici. A jeste to neni uplne dodelane, dalsi prachy
to spapa.
   Uz soude dle volacky vysledky urcite mate. Ale asi to zadarmo nebylo
ne? Ted mam na mysli nejen ten cas ale i ty chechtaky.
Takze tvrdim, ze ty vysledky na uW pasmech  jsou nejen o tom bastleni,
laboracicha casu nad tim stravenem ale i o tech  financich.
Jde o to jestli je clovek ochoten do toho investovat . Jenomze nekdo by
rad ale nema.  Proto tvrdim, ze je radioamaterina dnes z vetsi casti
komercni zalezitost.
A urcite daleko vic nez driv.
 Staci si treba  prostudovat podrobnosti nekolika expedic  z poslednich
dob a jejich rozpoctu. Ale to uz jsme zas jinde.
Honza 1MHK