OT:Re: Cinitel kraceni

Jan Kuba jan.kuba@seznam.cz
Úterý Duben 12 21:36:01 CEST 2005

Karel Odehnal napsal(a):

>Spousta=dve celkem
>www.db6nt.com
>www.downeastmicrowave.com
>a i tak to jsou jen samotne transvertory, bez rele, koncovych stupnu,
>anteny s ozarovacem atd.
>
>TS2000+23cm modul dnes neni zadny zazrak.

Hmmm...takhle mluvil tenkrat ( asi rok zpet) ten clovek taky, doslova
rekl, ze je to S****A
Dneska ma na stole uz urcite lepsi stroj a v mastali mu stoji  novej (
lepsi) offroad.
A tady prave  vidim ten rozdil mezi radioamaterem a radioamaterem.

>Porad tvrdim, ze pro seriozni vysledky na UHF/uW pasmech to je o
>bastleni, laborovani, mereni, inovovani a vylepsovani.
>Ani za sebevetsi balik penez si to nekoupite hotove.
>Vim o cem mluvim, postavil jsem 23-13-9-6-3cm vcetne PA, anten a
>ozarovacu.

Verim, ze kolem 1,2 GHz a vejs  je to i spousta nekonecne  prace, jen
jsem chtel rict, ze je potreba i dost casu. A cas jsou penize.
A bez penez to proste nejde. A to pak poznate bez vyhrady hama v akci,
kterej na to ma. O tom to dnes hlavne  je.
Samozdrejme  dotycnej nesmi bejt linej.
Verim tomu, ze jste si vse postavil sam  a urcite to chodi OK. A co
matros, to jste kupoval ne? Desky nechal delat. Levnej kuprak za par
kacek to zrovna nebyl co?
A naky to soustruzenicko,  PA na vsechny ty pasma - jen tranzistory (
hybridy) pokud jste je stavel cele -  nejsou zrovna nejlevnejsi.
Me stal jenom tranzistorovy PA 50W na 23cm celkem 5Kkc a to jsem mel
spoustu veci  k dispozici. A jeste to neni uplne dodelane, dalsi prachy
to spapa.
   Uz soude dle volacky vysledky urcite mate. Ale asi to zadarmo nebylo
ne? Ted mam na mysli nejen ten cas ale i ty chechtaky.
Takze tvrdim, ze ty vysledky na uW pasmech  jsou nejen o tom bastleni,
laboracicha casu nad tim stravenem ale i o tech  financich.
Jde o to jestli je clovek ochoten do toho investovat . Jenomze nekdo by
rad ale nema.  Proto tvrdim, ze je radioamaterina dnes z vetsi casti
komercni zalezitost.
A urcite daleko vic nez driv.
 Staci si treba  prostudovat podrobnosti nekolika expedic  z poslednich
dob a jejich rozpoctu. Ale to uz jsme zas jinde.
Honza 1MHK