Zkritizujte mi napad na kratkovlnny prijimac

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Duben 7 15:33:23 CEST 2005

MP> Opravdu nehraje? To se mi nezda.

MP> Pokud na 1 vstup (LO) privedu o hodne vetsi napeti, nez na 2. vstup
MP> (RF), pak bude signal LO prepinat +/- signal druheho vstupu a potom
MP> bude LO signal zatizen lichymi harmonickymi (skoro jako obdelnik),
MP> zatimco RF signal bude podle me zatizen nelinearitou jen velmi
MP> minimalne.

Mohu se mylit, takze prosim nekamenovat, uz to je dlouho co jsem to
umel i spocitat :-/.

Nejspis bude zalezet na pomeru tech signalu vuci LO. Koneckoncu i
u prodavanych diodovych smesovacu je zretelne videt zavislost IP na
urovni LO. Pokud ale hrozi pritomnost vst. signalu srovnatelne urovne
s LO libovolne frekvence, nelze jej zanedbat a prismesuje se take.

MP> Ajajaj...

MP> Tak takhle si predstavuji, ze do jiste miry linearne prepina ten
MP> diodovy smesovac.

Ano, ale diody neni problem otevrit treba 20mA, coz na 50R by
odpovidalo signalu +30dBm. Bezne diodove smesovace se budi +7dBm.

MP> Skoda, ze nezvladaji tech 30MHz prepinaci frekvence ;-))

Ani jazyckova rele to nezvladnou? Delaji se v DIP provedeni...
Pokud by vadila parazitni indukcnost, tak navrhnout filtry jako
T-clanek a zahrnout do krajnich civek.

Tomas