Začínám s PIC

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Neděle Duben 3 18:53:45 CEST 2005

Komentare viz nize v puvodni zprave....

Radek Vicek napsal(a):
> Tohle je tak trochu demagogie.
>
> Vsechno je to o pohodlnosti. Vsichni vsude narikaji, ze se SW pro PC
> neustale nafukuje a to na co driv stacil SW o par kB ted je instalacka 10MB.
> Ale u MCU jak se zda to nikomu nevadi.

K SW v PC:
Nejen ze se nafukuje ale i trivialni aplikace ma mnohdy zbytecne velmi
vysoke HW naroky. Je to o tom ze se da programovat rychle jednoduse a
neefektivne, nebo o neco sloziteji a pomaleji ale efektivne. V dnesni
dobe rychlych CPU a velkych disku se stale vice programatoru priklani k
"jednoduse a rychle" a ty zverstva co z toho lezou sou mnohdy na...
Samozrejme tim nechci rict ze by se melo programovat pouze v asm protoze
je to nejuspornejsi atd, jde jenom o to najit nejaky rozumny kompromis.

K MCU: viz dalsi odstavec - nelze nez souhlasit

> Tohle je to same. Proste bud se vic snazite a do te pameti to napisete nebo
> holt musite vzit jinej MCU. Tohle Vas ale ceka u vsech MCU bez ohledu na to
> co to je zac.
>
> Jinak k Vasim argumentum - ja jsem s PICy zacal a to z nekolika duvodu,
> ktere vy uvadite jako nevyhody:
>
> - '51 je silene klonu a vyrobcu a ja osobne se v nich naprosto neorientoval
> a treba jsem vubec nevedel co zvolit abych si nezavrel nekam vratka

To je tim ze x51 MCU dela spousta firem a PIC jenom Microchip, ne nevim
jestli je to vyhoda nebo nevyhoda...

> - na netu mi prislo, ze kdyz jsem zadal key "PIC" a hlavne "16F84" tak na
> mne vypadlo spousta uzitecnych aplikaci a to i ceskem netu - diky vsem
> moznym klonum '51 se to silene tristi

Tak zkuste do vyhledavace zadat treba 89C2051 :o)

> - jako totalnimu zacatecnikovi s MCU mi architektura PICu prisla normalni
> prost ejsem to neresil - je to tak a tak a neni proc o tom studovat
>
> - minimum instrukci mi prislo jako vyhoda (i ted po case musim koukat do
> manualu) neb pracuji s hodne vyvojovyma prostredkama a proste uz mi to hlava
> nebere - neresim to kdybych si mel pamatovat syntaxi vseho co pouzivam tak
> se zblaznim, ale cim min toho je tim pro mne lip
>
> - s programatory jsem nikdy nemel problem
>
> RadekCX

Jiri Drozd