[OT]: Odkaz (asi to zase schytam :( )

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Neděle Duben 3 16:17:32 CEST 2005

Nekde v registrech v asociaci HTML souboru bude prikazova radka co se na
nej ma spustit. Ten parametr by mel byt v uvozovkach:
  "%1"
nebo tak nejak.

Pokud tam ty uvozovky nejsou, bude Mozilla myslet ze ma parametry tri:
c:\Documents
and
Setings\Pavel\Dokumenty\Vlaky\lit-praha.htm

Ve File Exploreru jit sem:
  Tools -> Folder Options
tam vybrat
  File Types
tam vybrat
  HTML Document
kliknout na Edit...
pokud tomu tak neni, nastavit Open jako defaultni akci
kliknout na Edit...
vypnout "Use DDE" pokud zapnute
jako "Aplication used to perform action:" nastavit
  "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" "%1"

Pokud tam ty uvozovky nejsou, bude to zlobit.

Tohle je standardni problem pro vsechny typy asociaci souboru.

Pro srovnani a pobaveni, zde jest vesely priklad porovnani jednoduchosti
ovladani Windows s ostatnimi systemy: nastaveni lokalniho sitoveho
loopbacku - interface, ktery ma na starosti adresu 127.0.0.1 - jedna se o
priklad typicky a velmi ilustrativni:
http://metawire.org/~catcher/funny/NTvsUnix.jpg

<diatribe>
Jako by Billy ve sve nekonecne moudrosti nemohl dany adresar nazvat proste
c:\docs\

Ale ono ne, ono by to bylo moc jednoduche na napsani, a uzivatele by tak
casto nepotrebovali mysicku.

Do toho jeste rozdilne nazvy adresaru v ruznych jazykovych mutacich. Ono
by se to dalo tak krasne resit pomoci symbolickych linku - kratke a
jednoznacne nazvy pro system, symlinknute s "uzivatelsky prijemnymi" a
jazykove specifickymi nazvy z adresaru, ze kterych normalni uzivatele
nevystrci nos, nebo presneji mys. Nemuselo by se hledat v Registrech a slo
by to pouzit primo ze shellovych scriptu. Ale na neco takoveho mily Bill
asi jeste neprisel. Jednoduche a elegantni, a tedy to nemuze byt
Microsoft. Interpreter pro .bat je jeste neschopnejsi nez microsofti
hotline, a Windows Scripting Host je v praxi vicemene nepouzitelny pro
cokoliv jineho, nez sireni cervu; kdyz s tim chce clovek neco udelat,
potrebuje milion .ocx komponent, a tri ctvrtiny z nich jsou payware a
clovek stravi pulku casu nikoliv programovanim, ale zarizovanim licenci, a
zajistovanim, aby zminene licence fungovaly v uzivatelskych instalacich; u
inteligentnich systemu se nemuze stat, ze clovek napise aplikaci,
rozdistribuuje ji uzivatelum, a pak se dozvi, ze MSComDlg je komponenta
ktera musi byt specificky licencovana ("The class is not licensed for
use"). [Zde vlozte zvuk cinknuti pokladny: ka-ching!] VB a WSH jsou zjevne
urceny nikoliv k umozneni reseni problemu, ale zminene reseni je az na
druhem miste po vydelavani dalsich penez Bohatemu Billovi. Co je to za
svet kdyz clovek nemuze zadarmo ani napsat blbej script s dialogem na
otevreni souboru???

Fuj.
</diatribe>