Mikropajky pro SMD -zkusenosti

MK info@mcu.cz
Čtvrtek Září 30 10:34:49 CEST 2004

> uz jsem o tom premyslel. Co kdyby se na klasicke pajeci pero
> (treba od Diametralu, nebo Solomonu...) nasadila stejná trubicka,
> ktera pridrzuje normalne hrot, ale s vyvrtanou dirkou a do te se
> privedl tlakovy vzduch. No a vystup by byl na stejnem miste, jako
> je hrot, jenom by se provrtal. Co myslite, ma to nadeji na uspech?
> Telisko by melo udrzovat teplotu, takze by sice mozna krabicka
> jela na plny vykon, ale vzduch by se ohrat mohl. Nikdy jsem s
> horkovzdusnou pajkou nedelal, ale videl jsem ji v cinnosti. Od te
> doby mam tajny sen pro Jeziska, ktery se mi porad neplni a neplni.
> [...]

Nedokazi posoudit, zasadni problem by ale asi byl v delce toho provrtani.
On se ten vzduch musi ohrat :-))) Jinak vyhrivanou odsavacku lze koupit
napriklad u Hadexu za cca 150,- Kc, Stara pera vyprodava GM za 40,- Kc
Vzduchovaci motorek jsem kupoval ve Zverimexu u nas pred barakem
asi za 500,- Kc.

Oproti klasicke horkovzdusne stanici ma toto pero podtatne mensi prutok vzduchu
a dosahuje nizsi teplotu. Na druhou stranu je proud horkeho vzduchu uzce smerovany
a dle meho skromneho nazoru i ohleduplnejsi k soucastkam

Osobne se mi osvedcilo vzit starou zehlicku, na ni polozit DPS a ohrat vse na vva 120-150 stupnu.
Na DPS predtim nanesu reflow pastu, usadim asfaltovou skvrnu, zajistim proti posunuti.
Pak uz jen ojedu hrany horkym vzduchem. Po chvilce cviku je to perfektne a ciste zaletovane

S pozdravem

Milan Kostomlatsky
Belcicka 14
14100 Praha 4 - Sporilov