Jak se vypocte velikost dipolu pro urcitou frekvenci

Pavel Glajc pavel.glajc@del.cz
Čtvrtek Září 30 09:12:57 CEST 2004

Na přímou otázku zda vnitřní nebo vnější rozměr, fakt nevím.
Ani v anténářských slabikářích jsem nic nenašel. Když tak se ještě podívám doma.
Osobně si myslím, že oba. Je tím dána vlastně širokopásmovost antény.
Superširokopásmové antény mají prvky třeba ploché.
Jinak pro běžnou Yaginu vychází graf zisku asi takto:
frez  maximum
0,9frez pokles o 3dB
1,04frez pokles o 3dB
(čerpáno z grafu ARB1/82 str.5)
3dB je asi tak hranice co rozpoznáte okem, že se něco změnilo.
Neplatí to pokud se pohybujete na hranici šumu a právě zasynchronizovaného obrazu.
Tam se dá poznat i menší odchylka, ale to není asi Váš případ.
Pavel Glajc

> Mam antenu a potrebuju vedet zda mi k necemu bude. Mimochodem koupil jsem
> antenu na 51. kanal a delka dipolu je 22cm. Pokud  mam vzit za bernou
> minci ze delka dipolu odpovida frekvenci tak mi to vychazi ze je o dva
> kanaly niz a podle toho co pisete to nebude dobre. Otazka je ale co je
> delka dipolu - jestli vnejsi nebo vnitrni rozmer. Podle vnitrniho rozmeru
> 21cm by to sedelo akorat.

Daląí informace o konferenci Hw-list