.... because I use linux bolo

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pátek Září 24 19:57:42 CEST 2004

On Fri, 24 Sep 2004, turby wrote:

> no pokud jde o programatory elnecu tak opravdu nechapu proc to
> nedelaji i pro *nixy... napsani ci preportovani by snad nebylo tak
> nakladne. takto to vypada, ze elnec kasle na lidi a ceka, ze se
> vsichni prizpusobi...

....a mezitim zmeny probihaji a vlak ujizdi. Oni zmeni nazor, za rok za dva
za tri. Cas je vyleci...

> mozna by pomohl jen jednoduchy radkovy sw, me by se urcite hodil :o)

Taky bych si dal. Do te doby pro nas nema smysl investovat do produktu
Elnec.

> navic pan kolega z elnecu asi nevi, ze sw na *nixy nemusi byt nutne
> open source a ze si klidne ty zdrojaky muzou nechat schovane v supliku
> :o)

Co byste chtel od windowsiho fanatika. Linux neni jenom GPL; je to taky
BSD, Apache licence, nebo closed-source (coz je ale casto problematicke,
vzhledem k variacim mezi kernely nebo i mezi platformami - sila
open-source, pokud je dany software napsany prenositelne, je v pouziti
jednoho a toho sameho configure;make;make install postupu (nebo jeho
variace) na vicemene cemkoliv, od Intelu pres Motorolu po StrongARM. Tehoz
lze dosahnout za cenu urcite ztraty efektivity i v closed-source podobe,
pokud closed cast programu je vydana jako interpretovany bytecode a
interpreter je open-source, nebo primo dodavany separatne (napr. Java). S
tim, ze tu mame asi tunu ruznych dalsich problemu, ale ty ma kazdy
pristup; neexistuje bezproblemovy postup, je jenom moznost vybrat si sadu
problemu.

----------

Co by bylo MOC zajimave by byl nejaky jazyk pro popis programovani brouka.
V jedne sekci nadefinovat labels pro nozicky a pro jejich stavy (napeti
pro H, napeti pro L, programovaci impulz, high-impedance...), v dalsi
makra pro veci jako naprogramovani nebo verifikace bitu nebo dalsi funkce,
pak popis sekvenci pro prepsani vstupniho souboru do brouka nebo precteni
brouka do vystupniho souboru. Pokud mozno ve formatu jednoduse
interpretovatelnem.

Pak by podpora noveho brouka pro programator nebyla slozitejsi, nez pridat
soubor s popisem programovaciho postupu do prislusneho adresare, pokud
hardware podporuje privedeni potrebnych napeti na potrebne nozicky.

Zaroven by vyrobce noveho brouka vydanim jedineho definicniho souboru
ziskal podporu ve vsech programatorech tento jazyk podporujicich.

Vyhoda pro vyrobce. Vyhoda pro koncove uzivatele. Vyhoda pro vyrobce
hardware programatoru. Vyhoda pro autory ovladaciho software programatoru,
pokud se ovsem nepokouseji rejzovat na podpore novych brouku.

Disclaimer: Mozna to rikam moc jednoduse, v low-level zadrhelech
programovani brouku se nevyznam natolik, abych odhadl, jak daleko se da
abstrahovat.