Rozreseni: ATMEL a ztrata dat

wek wek@host.sk
Středa Září 15 12:45:01 CEST 2004

> Tomu se rika pokrocile ladeni aplikace. ;)
Kto podobnu ducharinu nezazil, nech hodi kamenom...
:-)))

> [...]
> na vlastni potize s ISP programatorem. Nekolikrat se mi stalo, ze se
> mi cast flash "prepsala" za nekolik dnu az tydnu. Programovani i
> verifikace probehli bez problemu, ale po urcite dobe pouzivani doslo
> ke zmene nekolika bytu ve flash. Precteny obsah flash se na ruznych
> mistech lisil od puvodniho kodu.
> Hledal jsem chybu ve vsem moznem, vymenoval MCU apod. Problemy
> prestaly po tom, co jsem na desce vymenil par kondiku na VCC. Vyvodil
> jsem z toho, ze pri ruseni na VCC v prubehu programovani muze dojit k
> tomu, ze flash po urcite dobe "zapomene" zapsany kod.

Tak ale tu by som problem uz hladal u vyrobcu.
Kym sa programovali eprom, no prosim, ved Vpp pieklo rovno do toho
pamatoveho hradla; takze ak to kolisalo, bunka sa trebars
podprogramovala a mohla byt na hranici, t.j po case mohla byt
skleroticka; na vine je jednoznacne nedokonale programovadlo.
Moderne flash/eeprom vsak maju zdroj programovacieho napatia v sebe
(pumpa), a ich psou povinnostou by malo byt monitorovanie tohoto napatia
pocas programovania; z toho by mal vyplynut flag o ukonceni
programovania prip. flag o nezdare.. Bohuzial, ako je to v skutocnosti v
ktorom svabe, sa my obycajni smrtelnici nedozvieme a odflaknutu robotu
navrharov si odtrpime podobnou ducharinou.

A jedina cesta ako z toho von je busit do vyrobcov, nebat sa, len
smelo:-)))

wek

PS tie problemy to bola Z8?