OT: Defektoskopie (bylo: Rozpoustedlo na montazni penu??)

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pátek Září 10 14:03:19 CEST 2004

Kdyz uz jsme to tu dnes nakousli tak mi to nedalo a misto cekani do zitra
(spise bych na to zapomel) jsem napsal kamaradovi mail coze se pouziva na
defektoskopii kovu, zde je odpoved:

"
Ahoj Pavle
Základní rozdělení metod:Magnetická prášková-elmag.vlnění
                         Penetrační-vnikání penetrantu do vad
                         Ultrazvuk-zvukové vlny
                         Vířivé proudy
                         Prozařování-Roentgenové záření nebo Izotop
Každá je vhodná na něco (tvar,umístění,velikost vady).
Z.
"

Nejak mi v tom falirovalo to UV zareni o kterem tez mluvil takze zde je
odpoved na doplnujici dotaz:

"
No jasně
Při magnetický a penetrační metodě protože mag.prášek i penetrant se
vyrábějí  i ve fluorescenčním podání a kontrola probíhá v zatemnělém
prostoru pod UV zářením pro lepší rozlišitelnost vad (svítivě zelená na
tmavěfialovém pozadí).Z.
"

Je to sice trochu OT tema ale myslim, ze zajimave, autor se cca 10 let
zabyva defektoskopii v letecke vyrobe.

Pavel