Pro nove konferujici - pravidla ?

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Říjen 8 12:09:56 CEST 2004

MP> Aby se lidem, kteri se slusne podepisi celym jmenem vykalo, nebot jejich
MP> cele jmeno si to zaslouzi. Tim, ze se podepisu jen krestnym jmenem davam
MP> najevo pratelskost a odlehcenost [stejne jako kdyz se predstavuji dva
MP> lide v zivote]. Pokud se mi tedy nekdo predstavi jako nakej Honza a ja
MP> jemu jako nakej Martin, je velmi pravdepodobny, ze mu nebudu vykat,
MP> protoze to zni divne .. Pane Martin mate to pro mne ? .. ohh ano pane
MP> Hozno .. sami slysite ;-). S nickem je to jeste vyraznejsi: Dobry den
MP> pane oh4J0 [ohaajo]. Dekuji za Vasi odpoved pane TrAmAXi. Lidi co se ani
> [...]

Kdyz se pouzije krestni jmeno tak se uz "pane" obvykle nepridava, ale
naprosto to nevylucuje vykani. Me se to velmi libi, je to hezky
kompromis kdy vykanim vyjadruji svoji uctu k oslovenemu, ale pritom se
odstrani odosobneny pristup oslovenim funkci ci titulem.
Srovnejte
 - pane inzenyre, mohl byste ...
 - pane Vopicko, mohl byste
 - Martine, mohl byste...

Tykani je zcela jina kategorie vztahu.

Tomas

P.S. tykani mi nevadi, pohybuji se v oblastech kde se tyka
automaticky, ale jsou oblasti kde mi automaticke tykani vadi.
Smet nekomu tykat je vysada a ta se neudeluje kazdemu na pockani
(v osobnim styku).