Ovladani po dvou dratech misto 3.

Jan Kuba jan.kuba@seznam.cz
Úterý Říjen 5 18:16:05 CEST 2004

neco podobneho jsem pred casem resil -
jak bych to udelal ja:
napajeni az k termostatu 10V prez odpor takove hodnoty, aby pri nejvice
rozsvicenych segmentech byl na odporu ubytek 2V  ( u termostatu alespon 8V
na vstupu napajeni)- u kotle predelat  .
U termostatu nechat stavajici 7805  a kontaktem rele pripojovat paralelne k
vedeni zenerku cca 7V. Pokud sepne rele (rozepne) tak se zmeni ubytek na tom
odporu  u kotle. Tam by stacil 1 tranzistor, odpor, trimr, rele, dioda /k
rele/ a je to hotove. Trimrem natavit zavirani tranzistoru pri vetsim ubytku
na odporu, nez je stav s pripojenou zenerkou.
Honza
----- Original Message -----
From: Petr Zapadlo <zapadlo@melzer.cz>
To: [HWnews] <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Tuesday, October 05, 2004 8:42 AM
Subject: Ovladani po dvou dratech misto 3.

Zdravim

mam programovatelny termostat, ktery jsem kdysi davno delal. Ma ledkove
displeje takze je treba ho napajet ze sitoveho zdroje.
Takze ovladaci skrinka byla s casti u kotle spojena 3 draty. Tj. GND, Ucc,
Rele (cast u kotle obsahuje napajeci zdroj a relatko ktere spina kotel)
Napajeci zdroj u kotle obsahuje 7808,  vnitrni cast stabilizuje 7805 na 5V.

Ma nekdo nejaky rozumny napad jak to predelat na dva draty?

Proudovy odber docela kolisa podle toho co je zobrazeno na displeji, takze
ridit prodem bych musel zvysit odber tak cca o 100mA  coz se mi zda pomerne
dost na to abych to utopil v odporu vevnitr.

S pozdravem
--
Petr "Zapik" Zapadlo

Ing. Petr Zapadlo