Spinany zdroj -> Danhard

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Úterý Říjen 5 00:16:20 CEST 2004

Dostal som sa k podrobnejsiemu prestudovaniu vaseho schematka (nie len zbezny pohlad) a prosim opravte ma, ak som nieco pochopil zle (pokusim sa vysvetlit princip) :
-pomocou T4 a pasivu okolo realizujete prudovy zdroj, ktory udrzuje otvoreny T1 na pozadovany maximalny prud
-regulacia napatia spociva v otvarani T2, teda znizovani prudu do B T1 pomocou IC2B. Tu vsak nastava prva vec, ktorej nerozumiem a to je zapojenie IC2B bez zapornej SV, teda v nelinearnom rezime, teda ako moze byt pouzity ako linearny regulator?? Odpustte pokial je odpoved trivialna, ale asi som v tom pripade nedaval v skole pozor, ale doteraz som sa riadil pravidlom - vsetko bez SV je komparator.
-Blok IC2A + C17+R24 povazujem za filter PWM - pseudo D/A, to iste C15+R25+IC2C, kde je v podstate ten isty problem, ze IC2C je podla mna zapojeny ako komparator a teda nereguluje prud, ale v pripade nadprudu sa preklopi a uzavrie T1 odvedenim bazoveho prudu cez T3. To iste nastane pri max. nadprude, ktory je osetreny cez R9 a nezavisi od nastaveneho max. prudu.Teda z regulacie prudu to vychadza na nieco ako pseudo foldback regulator.

Zapojenie pinov JP1 predpokladam :
1 - Vystup pre meranie prudu (pri max, prude je tam nieco menej ako 5V)
2 - Meranie napatia, podobne je pri 30V napatie blizke 5V
3 - GND
4 -PWM stanovujuci maximalny prud
5 - PWM riadenia napatia

Teda jedine co mi viacmenej zasadne nie je jasne je ta regulacia napatia pomocou komparatoru. U prudu predpokladam, ze foldback je zamer.

Za vysvetlenie a vyvedenie z "duchovneho temna" Vam vopred dakujem a znovu sa ospravedlnujem za to, ak som napisal dajake bludy sposobene mojim spanim na prednaskach z obvodov ;-}} .

Dakujem za pripomienky...S pozdravom Ondrej Pribula