OT: Svicky na Feldu - zkusenosti

Jirka zaloha@volny.cz
Sobota Říjen 2 12:55:00 CEST 2004

Radim Götz napsal(a):

> Az vytahnete stare svicky tak zkuste popsat jak vypadaji jiskriste.
> Barva , zanesenost. Zkuste svícky odmastit a ocistit a nasadit zpet.

Trochu stara metoda, specielne pri cisteni ocelovym kartacem spis muze
zhorsit vlastnosti (kartac "pise" po keramice a vyrabi tam svody).

> Mam zkusenost ze se vymenuji svicky naprosto zbytecne, byvaji pouze
> znecistene a to je zpusobeno opotrebenim motoru.
> Opotrebovane svicky maji fyzicky opotrebene jiskriste a to lze videt
> okem. Nepocitejte s tim ze pokud ma motor najeto 150 tis km
> ze jsou opotrebene jen svicky.

Nesouhlasim s tim, ze opotrebeni musi byt videt. Staci, kdyz je na
izolatoru (mozna i difuzi v nem, je-li mozna difuze do keramiky) neco
vodiveho, a je po ptakach. Navic se svicka za vysokeho tlaku a teploty
ve valci muze chovat uplne jinak, nez venku (kde jiskru treba v pohode
dava). Viz i odstavec dole (zaneseni spalinami oleje?)...

> Mel jsem podobny problem s motorem. Chyba byla v opotrebenych stiracich
> krouzcich, vymena krouzku a gufer ventilu vse odstranila.

Ano, mel jsem taky to podezreni, motor v tech 90.000 uz trochu zere olej
(nicmene bohate v norme, rekneme, ze musim dolit litr za 10.000 km, jako
nove to spis olej vyrabelo :-) ....) a bylo mi receno, ze gufera na
ventilech byvaji u Skodovky nejcastejsi pricina spotreby oleje. Nicmene:
myslim si, ze male mnozstvi oleje se v pohode spali a navic - jak
vysvetlite nahle a velmi vyznamne problemy se svickami, kdyz ta spotreba
oleje predtim rostla v podstate linearne a prroblemy naprosto nebyly?

--
Jirka