vrtani do medi ?

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Listopad 26 00:20:37 CET 2004

Pavel Kořenský napsal(a):

> Já nevím o co se hádáte.
> To, že je WD40 vynikající prostředek na krátkodobou konservaci a
> promazání je celkem známý fakt, stejně jako je notoricky známý fakt, že
> na mazání stále nebo často se pohybujících ploch se naprosto nehodí. To
> ví každý americký mechanik, protože WD40 používají už hrůzu let. Mají na
> to dokonce jistý druh přísloví, které volně přeloženo říká něco ve
> smyslu "Pokud se něco má hýbat a nehýbá se, zastříkni to WD40. Pokud se
> něco nemá hýbat a hýbá se to, zalep to stříbrnou instalatérskou páskou".

> [...]

Jo, tohle je - byt hodne rozsahle - receno nejak tak, jak jsem to chtel
napsat na zaver. On da uz rozum (kdyz WD40 citim, vidim a saham na
nej...), ze nemuze jit o tuk, ktery na danem miste vydrzi a bude mazat
delsi dobu. Tak jsem to taky nikdy nepouzival. Nicmene schopnost
penetrace je vynikajici a o tu predevsim pri uvolnovani spoju, rezani
zavitu a vrtani jde. Kratkodobe mazani funguje taky (je v nem mj.
parafinovy olej a pry - pokud to neni vtip - olej z ryb, konkretne ze
sledu...).

Cili odmyslim-li si typicky nablbelou reklamu pro Americany typu
"all-in-one" a pristupuju k tomu s rozumem, pak je WD40 dobre
pouzitelny. S ohledem na penetraci a to, ze ve spoji ci clenitem povrchu
urcite zustanou zbytky, je nepochybne z korozniho hlediska vhodnejsi nez
ona zminovana "brzdovka" - ma totiz spolecny zaklad jako mineralni
maziva (ta jsou v principu pouze tezsi frakce z te same ropy).

--
Jirka