wireless a DC motorek

Rt jr@siliconbrain.biz
Čtvrtek Listopad 25 11:27:33 CET 2004

Pred lety, kdyz jsem se modelovou zeleznici zabyval, jsem narazil na
problem masivniho ruseni nikoli motorkem, ale od nedokonaleho kontaktu
sberacu proudu a kolecek na kolejnici. Tohle odrusit je pomerne znacny
problem.
Ovsem nejvetsim problemem jsou kratkodobe (radove ms) zkraty napajeciho
napeti pri prujezdu modelu vyhybkami. Ackoli ti nejrenomovanejsi vyrobci
prisahali, ze u jejich vyrobku se nic takoveho nestava, opak byl
pravdou. Testoval jsem to pomerne slozite, ale jednoduchym dukazem
rychla je elektronicka _nevratna_ pojistka na zdroji.
Napajeni pro vf cast oddelte malou tlumivkou, vyfiltrujte elektrolytem +
  keramickym kondenzatorem a pro stabilizaci pouzijte nejlepe nejaky
automotive stabilizator. Podle mych zkusenosti jsou mnohem odolnejsi
proti pronikajicimu ruseni, nez stabilizatory beznych rad.
Samozrejme i zemni vodic pouzijte samostatny a s vykonovou casti ho
spojte jen v jednom bode.
Co se tyka odruseni motorku, mohu jen souhlasit s ostatnimi kolegy. Jen
snad bych jeste do obou privodu k motorku zaradil tlumivku. Ale co si
pamatuji, tyhle tlumivky uz vetsinou montuje vyrobce modelu.
--
Rt