[HWnews] Tlumivka k MC34063A

Jirka zaloha@volny.cz
Sobota Březen 27 23:30:55 CET 2004

Petr Simek napsal(a):

>Uplne normalne - merite rozptylovou indukcnost toho zbytku.

A k čemu je takový údaj užitečný? Nemá nic společného s původní správnou
hodnotou.

>Navic mi to
>merilo nesmysly u civek s velkym vnitrnim odporem - typicky primarni
>vinuti maleho trafa na 50Hz.

Mně nikoliv, alespoň si to myslím. Teď jsem to zkusil: zalité trafo HAHN
2,6VA, Lp cca 21 H (D cca 0,2). Je to nesmysl pri tom "miliónu" závitů,
co ten primár jistě má a uzavřeném jádře bez mezery?

>Pokud zkrat neni tvrdy a jsou tam ztraty tak ten rezonancni menic nekmita,
>takze vadne trafo taky odhali.

To jistě, ale není možno posoudit D co do velikosti (a věřte, že u závad
těch traf je to někdy hodně velká duchařina - čili by se mohlo stát, že
ještě bude kmitat a přesto je trafo "švihlé"). Navíc to není nic proti
ničemu, já jinak  nezpochybňuju Vaši metodu, jen by nebyla vhodná na
tento účel (používá se modifikovaná "rezonanční", kdy se trafo s
paralelní kapacitou nabudí hranou, sleduje se na osciloskopu průběh
doznívání a empiricky se stanoví výsledek)....

Jirka