Re[2]: [HWnews] líh a isopropyl

Ondrej Tesar - Boza boza1@volny.cz
Pátek Březen 19 19:54:45 CET 2004

Nenechte se zmatst tim, ze se tak jevi. Jeho vlastnosti je, ze vodu
rozpousti. Diky teto vlastnosti se pouziva jako aditivum do benzinu.
Rozpousti totiz vodu, co zkondenzovala v nadrzi a sam je rozpustny v
benzinu, takze se to vsechno spali v motoru.

Kdysi se zde taky resilo, ze ispropyl ma vetsi molekuly nez lih a tak
se snizuje jeho moznost prostupu skrz pouzdro IO. (Nekdo tady popisoval,
jak mu odesel tranzistor po umyti lihem). Myslim ze prave proto se pouziva
na cisteni.

Ondrej Tesar

hemcc> Zasadni rozdil je vtom, ze je to jina chem. sloucenina :-)
hemcc> Stejne tak jak na nas blahodarne pusobi etyl tak s metylem to uz tak valne
hemcc> neni :-))
hemcc> Ale prakticky radsi na cisteni pouziju isopropyl neb se me jevi, ze
                                                           ^^^^^^^^^^^^^
hemcc> neobsahuje zadnou vodu, coz u lihu nelze dosahnout.

hemcc> Raven

hemcc> Hello konference,

hemcc>   Jaký je rozdíl mezi lihem a isopropyl alkoholem (kromě toho, že ten
hemcc>   isopropyl se nedá pít :-)

hemcc>   Dřív nám dodávali na čištění líh, a teď nám posílají isopropyl.
hemcc>   Hledal jsem na internetu co to je, a moc jsem toho nenašel. Že je to
hemcc>   karcinogenní, jedovaté, nezanechává to šmouhy, ale to je všechno.

hemcc> --

hemcc> HW-list@mailman.nethouse.cz