[HWnews] Identifikacia koaxu

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Březen 19 11:40:59 CET 2004

O> Lidi nebláznete. Ten koax, co tu ten dotazovatel popisoval byl to nejlepší,
O> co se tenkrát dalo koupit (v obchode). Bohužel tu ted nejak nemohu najít typ
O> a jeho parametry. Samozrejme ho není možné srovnávat s kabely Aircom a pod.,
O> ale urcite to bude lepší než RG59. Bacha - ten koax má 75ohmu. Pro televizi
O> je to optimální kabel, pro 2400MHz nouzové rešení.
O> Jiný problém muže být jeho stárí. Cetl jsem, že tehdejší kabely ve
O> venkovních podmínkách rychle ztrácely parametry (jak je to s dnešními
O> nevím). Pokud byl nekde venku používán, byl bych s jeho využitím velmi
> [...]

Slyšel jsem že pro stabilní instalace jsou oplétané kabely
nevhodné, že drátky oxidují a izolují se od sebe a takové opletení je
pak "děravé", kabel vyzařuje a zvyšuje se mu útlum. Pro pohyblivé
přívody jsou bez problémů, pohybem se drátky o sebe otírají a uržují
si dobrý kontakt.

Máte s tím někdo zkušenosti?

Tomáš