[HWnews] Identifikacia koaxu

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Pátek Březen 19 10:52:13 CET 2004

Lidi nebláznete. Ten koax, co tu ten dotazovatel popisoval byl to nejlepší,
co se tenkrát dalo koupit (v obchode). Bohužel tu ted nejak nemohu najít typ
a jeho parametry. Samozrejme ho není možné srovnávat s kabely Aircom a pod.,
ale urcite to bude lepší než RG59. Bacha - ten koax má 75ohmu. Pro televizi
je to optimální kabel, pro 2400MHz nouzové rešení.
Jiný problém muže být jeho stárí. Cetl jsem, že tehdejší kabely ve
venkovních podmínkách rychle ztrácely parametry (jak je to s dnešními
nevím). Pokud byl nekde venku používán, byl bych s jeho využitím velmi
opatrný.
Ten koax za 5kc je presne ten šrot pred jakým varujete - rozhodne bych ho
neoznacil za porádný kabel :-). Pro 2400MHz zcela nepoužitelný.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Libor Kavan
Sent: Friday, March 19, 2004 12:35 AM
To: HardWare, Elektornika, vyvoj a bastleni..; hw-list@mailman.nethouse.cz
Subject: RE: [HWnews] Identifikacia koaxu

At 19:36 18.3.2004 +0100, sirotnik.rastislav@slsp.sk wrote:

>Nebol to komunizmus, ale socializmus a pri dnesnych "alobaloch" s troma
>dratikmi to skutocne vyzera poctivo.
>Je to ciastocne priesvitne, takze asi PE. Ide mi aspon o to, ci to bude
>lepsie, ako bezny koax s alobalom. Potrebujem tahat TV signal asi 30m.

Jde o to, jaky kmitocet, TV signal je cca. 46-870MHz... Jestli UHF tak to
radsi natahnete provazek. Utlum bude podobny a cenove to vyjde lepe.

BTW:Utlum koaxu a jeho kmitoctova charakteristika zavisi hlavne na materialu
dielektrika a prumerech stredniho vodice a dielektrika (to uz zase spis
impedance) Opleteni ma vliv na vyzarovani. Pokud chcete mit jistotu, kupte
kabel homologovany.

BTW2:Neni lepsi koupit poradny koax? Koax s utlumem 30dB/100m@2500MHz, tak
5Kc/m, bezna cena...

BTW3:Stejne nechapu, proc se od anteny k TV natahuje koax? Vzdyt od vysilace
k antene to leti takovou dalkou vzduchem, tak to od anteny do TV by to melo
doletet taky, ne?

S pozdravem           with best regards
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 499 426 232
    Dlouha 421
    543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
    Czech Republic            http://www.krkonose.cz/lkavan