Konektory BNC, N a PL

Michal krestan
Středa Březen 17 14:55:18 CET 2004

> Obecne o BNC a PL se udava max. cca 10GHz. Pravda je ovsem takova, ze
jejich

Probuh, co to je za PL, ktere je na 10GHz ? Obecne PL povazuji za temer
nejhorsi konektor, ktery uz na 400MHz je nepouzitelny. O neco jine je to
vsak s jeho vykonem, ten bych ovsem povazoval za nejodolnejsi, ovsem na
nizkych kmitoctech.

> kvalita je velmi promenliva. Slysel jsem o konektorech, kter? se chovaly
> jako DP, protoze na strednim vodici bylo nekolik zapichu a ono se to
chovalo
> jako MW obvody, slysel jsem o uhlovych N-konektorech, ktere v tom zalomeni
> mely vinutou pruzinku, takze nefungovaly uz na 400MHz. Vykony u N radove
tak
> do 100 - 300W zalezi na provedeni. U BNC vykon nizzsi, ale neumim rici
> kolik. Pokud chces konektory pro MW, je nutno sahnout hloubeji do kapsy a
> koupit konektory renomovanych firem... :-( Me ty levn? N-konektory
perfektne

To bohuzel ano, N, ktera jsou noname, tak se daji obcas pouzit tak do cca
5GHz, ale zazrak to neni a rozhodne ne pro merici ucely. Kolega me podaril
takovou malou zajimavost, pokud se podivate do stredu Nka, tak u znackovych
je stredni cast slozena z vzdy vice, nez 4 dilu.

> ohorely uz pri 100W na 144MHz - stredni vodic zcernal a styk zmizel.
> Nejlepsi na tom bylo, ze to na prvni pohled vypadalo v poradku, takze jsem
> rozebral PSV metr, protoze jsem predpokladal, ze se to rozpadlo tam.
>
> Konektory PL byly vyvinuty pro vojenske pouziti na KV pasmech. Pro VKV se
> absolutne nehodi - tolik hlas moralisty. V praxi jsou pouzitelne na 144MHz
> pro vykon cca 1kW i vice. Samozrejme v preciznim provedeni - teflon,
> kvalitni styk koliku atd. Pokud tam das ty bakelitove tak 100W vydrzi
> (odzkouseno), vic nevim...

PL jsem mel na 200W v pasmu pod 100MHz a nic neshorelo, pokud si dobre
vzpominam, tak PL bylo pouzito v jednom vysilaci pro FM radio, kde vykon byl
do 500W max.

        Michal

> Martin - OK1UGA

Ohm.