Offtopic Topeni

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 14:55:17 CET 2004

Do topeni nevidim, ale presto si myslim, ze si nepomuzete. Teplotni
roztaznost vody je prakticky nezavisla na obsahu rozpustenych plynu,
(pro system voda-vzduch se to projevi nekde na tretim desetinnem
miste) a volny vzduch tam asi nemate. Krom toho se plynu uplne
nezbavite nikdy, neustale vznikaji dalsi, napriklad korozi. Doporuceni
co udelat si odpoustim, to musi topenar.

Chcete-li si zapocitat, vzduch v expanzce zvysi uvedenym ohrevem tlak
z 0.5 na 0.59 atm, kazdy litr vody se roztahne o 38 mililitru.

Ales Prochaska